طراحی سایت

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایمیل یکی از قدیمی ترین راه های ارتباطی در دنیای وب بوده است و بهترین راه برای بازاریابی اینترنتی نیز ایمیل مارکتینگ است . با بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چقدر آشنایی دارید ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

اگر طراحی سایت انجام داده اید و به  دنبال بازاریابی صحیح و جذب کاربر برای سایت خو هستید باید ابزار ها و راه های جذب آشنا باشید . یکی از این راه ها ایمیل مارکتینگ است . برای انجام یک بازاریابی ایمیلی موثر می بایست نکات مهمی در نظر گرفته شود که بتوان از نتایج مربوطه در توسعه کسب و کار استفاده نمود . 


1 - بعد از طراحی سایت ، ایمیل ها را از هاست خود ارسال نکنید 

از ارسال یک ایمیل به تعداد زیاد و تبلیغات توخالی در این زمینه به شدت خودداری کنید، اگر اینکار را از هاست خود انجام دهید احتمالا در بلک لیست قرار می گیرید و اگر از هاست دیگری استفاده کنید میزان بازخورد آن کم است و در صورت قراردادن لینک سایت خود در آن ایمیل همان جریمه برای شما منظور می شود.


2 - استراتژی داشته باشید 

بهتر است یک استراتژی برای ایمیل های خود داشته باشید سعی کنید در ایمیل های خود یک مفهوم آموزشی را به مخاطب خود انتقال دهید که مخاطب به ایمیل های شما علاقه نشان دهد ایده مطلب آموزشی در ایمیل باعث می شود مخاطب به صورت ناخودآگاه به شما در آن مطلب ایمان پیدا کند- البته در صورتی که مطلبتان مفید و آموزنده و غیر تکراری باشد- و در زمان نیاز شما را انتخاب کند پس با ایمیل های هفته ای یک مرتبه می توان مشتریان بالقوه ای را برای خود دست و پا کنید . 


3 - مکان های مناسب ، باکس جمع آوری ایمیل بگذارید 

کسانی که برای انجام کاری به سایت شما مراجعه می کنند یا به بخش مقالات آموزشی سایت مراجعه می کنند گزینه خوبی برای دریافت ایمیل ها می باشند. پس در آن صفحات اقدام به ثبت نام خبرنامه آموزشی کنید.


4 - هماهنگی ایمیل ارسالی و شبکه های اجتماعی

هماهنگی بین ایمیل ارسالی و شبکه های اجتماعی تان تاثیر ایمیل مارکتینگ را چند برابر می کند- به این معنا که محتوای آموزشی مربوطه رو در شبکه های اجتماعیتان نیز نشر دهید . 

5 -   در کنار تصاویر استفاده شده در ایمیل جملات توصیفی یا جمله جایگزین alt- -استفاده کنید. 
6 -  امکان لغو عضویت در ایمیل خود قرار دهید و روی اعصاب مردم صخره نوردی نکنید.
7 -  سعی کنید با فاصله زمانی مثلا یک هفته یا چند روزه ولی به صورت منظم مطلب آموزشی مفید تولید کنید.
8 -  عنوان ایمیل باید جالب باشه ولی مطابق با مطلب آموزشی که ارائه می کنید در غیر اینصورت اثر منفی می گذارد.
9 -  یک ترفند جالب برای مراجعه به سایت گذاشتن لینک ادامه مطلب است، اگر کد نویسی هم می کنید می توان مخاطبینی که شما رو در ادامه مطلب دنبال کردند از طریق لینک اختصاصی رصد کنید به عنوان مثال در انجین طراحی شده توسط تیم برنامه نویسی کیان این مضوع در نظر گرفته شده است.
10 - برای ارسال ایمیل، از سایت های خدمات دهنده بین المللی در این زمینه استفاده کنید این سایت ها به گوگل و یاهو و ... حق شارژ می پردازند و فعالیتشون قانونیه و اسپم شناخته نمی شه بعلاوه آمارهای خوبی هم به شما در این زمینه می دهند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

بعد از طراحی سایت ، باید به فکر تولید محتوا به صورت جذاب باشید تا بتوانید کاربران و مشتریان زیادی را جذب کنید . در این مقاله قصد داریم تا شما را تولید محتوای جذاب و روش های تولید آن آشنا کنیم . 


انتخاب موضوع مناسب در تولید محتوا  بعد از طراحی سایت
قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت.

هرچقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته ای؟ همین مسئله را میتوان به سایت های اینترنتی تعمیم داد.

نحوه ارائه محتوا بعد از طراحی سایت بسیار مهم است 
در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت های بصری میتواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد.
برای درک بهتر این مورد به یک مثال موجود بر روی اینترنت اشاره میکنیم. یک سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی را در مورد اینکه چطور میتوانید کیف پول خود را کم حجم تر کنید ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارت های اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل را حل کند. ولی سایت Bellroy رویکردی متفاوت به این مسئله داشته و به همین دلیل نام و لینک آن را در این مقاله مشاهده کنید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

اگر طراحی سایت کار نکرده اید ، قطعا دوست دارید تا با فضای طراحی سایت  بیشتر آشنا شوید . پس این مقاله را از دست ندهید .

بعضی محیط های طراحی سایت ما را عصبی می کنند. دلیل این موضوع می تواند متفاوت باشد: از سازمان نیافتگی گرفته تا نور پردازی ضعیف یا رنگهای متضاد. ولی مشکل اصلی من معمولا با شلوغی است. شلوغی، آن چیزی می باشد که مکانی ندارد و متعلق به آن جایی که قرار دارد نمی باشد و هدفی را دنبال نمی کند. این به خاطر این نیست که من آدم رکی هستم، بلکه به خاطر آن است که من طراح هستم و وسواس زیادی روی چیزهایی دارم که خارج از جایشان هستند و یا نامربوط می باشند. وقتی بی منظمی شیوع پیدا می کند، این موضوع مرا ناراحت و عصبی می کند و حتی باعث گیج شدن می شود. بعضی اوقات، حس بدی به من دست می دهد که باید هرچه سریعتر آنجا را ترک کنم.

گهگاه، همین حس، در گشت گذار در اینترنت و مشاهده وب سایت ها به من دست می دهد. به هر کسی همین حس تا حدودی دست می دهد و تا جایی ادامه پیدا می کند که شبکه های عصبی مغزش باید پاسخی به ماندن یا فرار کردن صادر کند (اینجا بمان و با شلوغی مبارزه کن، یا هرچه سریعتر فرار کن). هیچ جای تعجبی نیست که بسیاری از صفحات وب سایت ها در همان ثانیه های اول بازدید، ترک خواهند شد.

فرقی نمی کند که این موضوع عمدی است یا نه. منزل آدمها و چیدمان اشیاء، نمودی فیزیکی از شخصیت آنها می باشد، درست همانند طراحی وب سایت و مطالب روی آن، که نمودی مجازی از یک شرکت یا فرد می باشد.

شلوغی اکثرا از چندین منبع ناشی می شود. با گذشت تدریجی زمان، یک خانه و یک وب سایت، شروع به جمع آوری اشیاء می کنند. در همان زمان، آنها بندرت چیزی را که ضروری نیست، دور می ریزند.

همچنین اثر " طراحی سایت ، طراحی برای همه" وجود دارد. جاییکه هر سازمان یا بخشی، می خواهد اطلاعات مورد نیاز خود را در وسط صفحه ببیند. بهتر آن است که تصمیم گرفته شود چه چیزی بیشترین اهمییت را دارد و دسترس آسانی را به مابقی آنها فراهم آورید. در اتاق نشیمن، اسباب بازی کودکان باید در سبدی قرار داشته باشد که برای این کار طراحی شده است. در یک وب سایت نیز اوضاع به همین صورت است. اطلاعات باید در جای خود و مرتب قرار داشته باشند. بعنوان مثال، مردم به صفحه اول یک وب سایت نمی آیند تا به دنبال کار بگردند.

در خانه افراد، راه فرار همواره دم دست نمی باشد، ولی در یک صفحه وب سایت، دگمه بازگشت، تنها فشار یک کلیک می باشد. اگر یک وب سایت را شبیه یک خانه در نظر بگیریم، و صفحات آن را اتاقهای آن، و مردم بازدید کنندگانی برای خانه خود بخواهند، چگونه می توان کاری کرد که بازدید کنندگان احساس راحتی کنند و آنجا بمانند و دوباره باز گردند؟ ما بعنوان طراح سایت، چگونه محیطی را می بایست طراحی کنیم تا بازدید کنندگان را جذب کند، به آنها حس راحتی دهد و آنها را حفظ کند؟ اینها چیزهایی هستند که طراحان وب سایت و طراحان منازل، همه روزه با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

المانهای بصری
در طراحی وب سایت، رنگها، نوع فونتها، آیکون ها و تمام تصاویر دیگر باید همانطور که یک طراح منزل به سطوح، اسباب اثاثیه ها و قاب عکسها اهمییت می دهد، مورد توجه قرار گیرند. آیا این طرحها، مناسب بازدید کننده می باشد؟ سایتی که آهن می فروشد با سایتی که مداد رنگی می فروشد از نظر فونت و رنگهای به کار رفته متفاوت می باشند.

رنگ
هر پیامی، رنگ خاص خودش را دارد که مناسب با کاربران همان پیام می باشد. به محض آنکه پالت رنگ مناسب انتخاب گردید، طراح وب سایت می تواند از رنگها برای هدایت بیشتر کاربران به بخشهای مربوطه استفاده کنند. با اینکار متون سایت شما نیز طبقه بندی خواهند شد و محیطی مناسب را برای وب سایت تان خواهید ساخت. رنگهای گوناگون، رنگهایی که ضد هم هستند، و یا استفاده از بیش از حد از رنگهای قوی، می تواند منجر به ایجاد حس شلوغی و بی نظمی در کاربران شود.

فونت
فونت های زیاد در یک مکان، درست مشابه شلوغ کردن خانه با اسباب اثاثیه ها در نقاط مختلف خانه می باشد. به یک طرح وفادار باشید. در اینصورت کاربران راحتتر خواهند بود و بهتر می توانند پیامی را که شما در فونت خود قرار داده اید را درک کنند.

عکس
همه ما صفحاتی از سایت ها را دیده ایم از خانم های خندانی که مسئول فروش هستند و یا تصویر نزدیکی از دو دست که در حال فشار دادن هم می باشند – "بستن قرار داد" تشکیل شده است. من به اینها شلوغی می گویم. درست همانند برگه های چاپی روی تابلو اعلانات در دانشگاه که با چسب می چسباندند. تصاویر (عکسها، چهره ها، و آیکون ها) باید مبلغ پیام و حس آن باشد. تصاویر هنگامیکه هدفی را دنبال نمی کنند، و یا از کیفیت پایینی برخوردارند و یا آنکه بسیار ضعیف نمایش داده می شوند، تنها باعث شلوغی خوهند شد.

مطالب
اطلاعاتی که بخوبی دسته بندی شده اند و ترتیب منظمی را دنبال می کنند، می توانند در درک بهتر کاربران از اینکه سایت چه چیزی برای ارائه دارد، بسیار موثر باشند. چنانچه المانهای زیادی بر سر بازدید کننده فریاد بکشند (نظیر فلش، فونت های بولد، بزرگ، و رنگهایی که چشم آدم را می زنند)، احتمال آنکه کاربران سایت شما را ترک کنند بالاتر خواهد رفت. سایت هایی که تمرکز واضحی بر محتوای مورد ارائه دارند، و منطقا پیامها و المانهای غیر ضروری کمتری را سازماندهی می کنند، محیط مطلوب تری را ارائه خواهند داد. اطلاعاتی که تنها با یک صدا بیان می شود و تنها تمرکز یک پیام می باشد، بسیار محتمل تر خواهد بود تا کاربران را بسوی خود جذب کند و برای بازدیدهای آتی گرم نگه دارد.

بازخوردهای کاربران از گشت زنی در سایت بعد از طراحی سایت 
یک خانه معمولا با قرار گیری اتاقهایش در مکانهای مشخص ساخته و طراحی می شود. درب ورودی خانه، مستقیما به اتاق خواب راه ندارد. همین مطلب نیز در طراحی خوب یک وب سایت در نظر گرفته می شود. چنانچه بازدید کننده ای مجبور به فکر کردن باشد تا اطلاعات مورد نیاز خود را چگونه پیدا کند، احتمال آنکه در سایت شما بماند کمتر خواهد شد. بهترین وب سایت ها آشکارا، در نقشه سایت خود صفحات را طبقه بندی کرده اند و کاربران را به مطالبی هدایت می کنند که دگمه های بازخوردی نظیر لایک در آنها وجود دارند و یا متونی که وقتی موس را روی آن می برید، پر رنگ تر می شود.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

بعد از طراحی سایت ، تبلیغات و بهینه سازی سایت برای حضور کاربران در وبسایت یکی از کارهای مهم برای هر وبمستر و مدیر سایت است . در این مقاله قصد داریم تا شما را انواع تبلیغات کلیکی و نحوه لانچ شدن کمپین تبلیغاتی اشنا کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

در تبلیغات کلیکی(PPC) و بعد از طراحی سایت شما می‌توانید هر محتوایی را به صورت یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید و با قرار دادن این بنرها در صفحات وب‌سایت‌های مختلف، ترافیکی که در حال جستجو و وب‌گردی هستند را به واسطه دکمه‌های فراخوانِ روی بنرهای خود به سمت صفحه‌ مورد نظر خود هدایت کنید.

این بنرها می‌توانند هر پیامی را (از معرفی تا فروش و فعالیت‌های اجتماعی) به کاربران انتقال دهند، اما هر کسب‌وکاری که برای تبلیغاتی کلیکی اقدام می‌کند باید سطح خود را در میزان آگاهی مخاطبان از وجود برندش در بازار رقبا بسنجد، تا بتواند استراتژی و رویکرد کمپین و پیامی را که می‌خواهد انتقال دهد را تعیین کند.

این استراتژی و قدم گذاشتن در مسیر آن همیشه با پرسش‌هایی شکل می‌گیرد و پاسخ به آن‌ها قدم‌های بعدی را تعریف‌ می‌کند. پرسش‌هایی نظیر:


- آیا در جامعه مخاطب خود شناخته‌شده هستید؟
- آیا مخاطبانتان از محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید آگاه هستند؟
- آیا جامعه هدف شما گسترده‌است؟
- آیا می‌توانید در گستره مخاطبان خود، پتانسیل‌های بالقوه را به فروش تبدیل کنید؟
- آیا مخاطبان شما قصد خرید یا استفاده‌کردن از خدمات شما را دارند؟
- آیا دسترسی به محصولات و خدمات شما فرآیندی آسان تعریف شده‌است؟

انواع رویکرد تبلیغات کلیکی در ترویج‌ کسب‌وکارها:
- اطلاع رسانی(awareness)
- افزایش موقعیت فروش(Lead Generation)
- فروش(sales)
- تبلیغات کلیکی با رویکرد اطلاع رسانی(Awareness):
رویکرد اطلاع‌رسانی در تبلیغات کلیکی و طراحی بنر برای کسب‌وکارها در دو سطح تعریف می‌شود:
- اطلاع‌رسانی برای برندینگ(Brand Awarness)
- اطلاع‌رسانی برای نوع محصولات و خدمات(Product/service Awarness)
- اما نکته‌ بسیار مهم این است که چه زمانی یک کسب‌وکار، تبلیغات کلیکی خود را با رویکرد اطلاع‌رسانی، طراحی‌ و اجرا می‌کند؟

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

راز موفقیت وبسایت های معروف را نمیدانید ؟ دوست دارید شما هم به موفقیت در طراحی سایت برسید ؟ پس این مقالله را ازدست ندهید ! در ادامه با ما همراه باشید .


9 - سادگی در طراحی سایت زیباست و جذاب

قرار دادن چیزهای زیاد در هر صفحه باعث میود وب سایت شما سردرگم شود. برای بازدید کنندگان وب سایت سخت است تا موضوعی را که دنبال آن هستنند در میان لینک ها و تصاویر پیدا کنند. ساده بودن صفحات وب سایت باعث میشود کار با وب سایت شما ساده تر شود.


8 - طراحی سایت بسیار مهم است

زمانی که شما برای اولین بار یک نفر را میبینید دوست دارید تاثیر مثبتی در طرف مقابل داشته باشید. همین قضیه درباره وب سایت صدق میکند. ظاهر کلی سایت اولین چیزی است که بازدید کننده به آن توجه میکند.


7 - ادرس بار بالا یا آدرس هدایت کاربر در طراحی سایت

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که نتوانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید. صفحه ها باید هوشمندانه از بالا تا پایین طراحی شوند طوری که بازدیدکننده ها بتوانند به راحتی در بین بخش های مختلف سایت شما بگردند.


6 - انسجام میان صفحات در طراحی سایت

بازدیدکننده ها نباید با باز کردن هر صفحه این حس را داشته باشند که یک وب سایت تازه را می بینند. ثبات در میان صفحه های سایت شما باعث میشود نویگیشن هم راحت تر شود.


5 - رنگ بندی در طراحی سایت

انتخاب رنگ می تواند وب سایت را موفق و یا خراب کند. خیلی از ما وب سایت هایی دیده ایم که آزار دهنده هستند. زمانی که رنگ را انتخاب میکنید، از یک پالت رنگی ثابتی که رنگ هایش با هم تصادم ندارند استفاده کنید و مطمئن شوید که کانتراست قویی بین متن و بک گراند وجود دارد.


4 - طراحی سایت خود را واکنش گرا در نظر بگیرید

وب سایت شما از طرق مختلفی در دسترس آدم ها قرار میگیرد – از گوشی های هوشمند گرفته تا کامپیوتر های دسکتاپ. بنابراین، مهم است که وب سایت شما در هر سایزی درست نمایش داده شود. با استفاده از مدیا کوری میتوانید وب سایت خود را واکنش گرا کنید.


3 - وبسایت خود را برای تمامی مرورگر ها بهینه سازی کنید

مرورگرها برای رندر کردن صفحات وب بصورت یکسان طراحی شده اند، اما در عمل اینطور نیستند. بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما در همه مرورگرها بصورت صحیح نمایش داده میشوند.


2 - از خطاهایی که در طراحی سایت رخ میدهد به راحتی عبور نکنید

هر کار خارق العاده ای با یک ارور کوچک میتواند خدشه دار شود. وب مسترها همواره وب سایت خود را برای غلط املایی، لینک های خراب، و تصاویری که به درستی لود نمیشوند چک میکنند.
2. کد خودتان را بنویسید


1 - از محتوا و تولید محتوا به هیچ عنوان غافل نشوید .

حتی اگر وب سایت شما به زیبایی طراحی شده باشد، بدون محتوا چیزی به جز یک صفحه خالی نیست. وب سایت خوب باید هم طراحی خوب داشته باشد و هم محتوای خوب. بنابراین مطمئن شوید که همه صفحات شما محتوای منحصر به فرد دارد که ارزش دیده شدن دارند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت یک هنر جالب و درعین حال استرس زاست . در این مقاله قصد داریم تا شما را با تکنیک هایی در طراحی سایت آشنا کنیم که میتواند جلوی بروز اشتباه را بگیرد  .

شما میخواهید توانایی و کیفیت کارتان را به مشتری نشان دهید ولی گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و مشکلات طراحی و کارآیی سایت بعد از تحویل سایت به مشتری مشخص میشود که این اتفاق خوبی نیست و بهتر است تا حد امکان از آن جلوگیری کنیم.

1. داشتن چک لیست برای طراحی سایت

طراح سایت و برنامه نویس اولین و آخرین خطوط دفاعی در مقابل خطاهای طراحی سایت هستند. با این حال حتی بهترین طراحان و برنامه نویسان هم دچار اشتباه شده و ممکن است برخی موارد را فراموش کنند. بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله داشتن چک لیست برای هر وب سایت میباشد.


2. نمایش سایت به افراد معمولی در طراحی سایت


میتوانید سایت را به افراد مختلف که در زمینه طراحی سایت تخصصی ندارند و کاربر معمولی هستند نمایش دهید و بخواهید که با سایت کار کنند تا کارآیی سایت را بررسی کنید هم از نظر عملیاتی و هم از نظر تجربه کاربری که بسیار مهم میباشد.


3. نمایش سایت به افراد متخصص در طراحی سایت


در پروژه های کوچک این کار ممکن است زیاد مقرون به صرفه نباشد زیرا باید به این افراد متخصص جهت بررسی سایتتان هزینه ای پرداخت کنید. ولی اگر پروژه طراحی سایت تان بزرگ و مهم است میتوانید با کمی هزینه بیشتر از افراد متخصص و خبره در این زمینه برای بررسی سایت طراحی شده کمک بگیرید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

تایپوگرافی در طراحی سایت کار بسیار مهمی به شمار میآید چرا که تایپوگرافی بعد از طراحی سایت دومین المانی است که در زیبایی سایت تاثیر شگرف میگذارد . 

رنگ یکی از فراگیرترین بخش های هر چیزی است که به صورت بصری در دنیا با آن ها مواجه می شویم. این مورد برای خیلی از طراحان تبدیل به یک انتخاب همیشگی شده است. اگر به گذشته و به دوران مدرسه خود فکر کنید، به یاد می آورید که همیشه رنگ های پایه یعنی آبی، زرد و قرمز را انتخاب می کردید. همه ما فکر می کردیم که باقی رنگ ها توسط ترکیب این سه رنگ در کیفیت های مختلف به وجود می آید.

ما هم اکنون می دانیم که این موضوع اصلا صحیح نیست (اگرچه هنوز هم در دنیای بچه های 5   ساله این موضوع کاربردی و عملی می باشد).

 
رنگ ها چگونه در طراحی سایت کار میکنند ؟ 


تئوری رنگ ها ما را به قرن  15 باز می گرداند.
 

درک چگونگی اینکه رنگ ها شکل می گیرند و از همه مهم تر، چه روابطی بین رنگ ها وجود دارد، می تواند به شما کمک کند تا رنگ ها را به طور موثری در طراحی های خود به کار ببرید.

مدرسه BAUHAUS این موضوع را در دهه 1920 و 1930 درک نمود، دانش آموزان و کارمندان در این مدرسه روی پیشرفت و توسعه تئوری رنگ برای در معرض نمایش گذاشتن حالت ها و عواطف رنگ های مختلف در بخش طراحی کار نو فعالیت نمودند.

تئوری رنگ ها یک نظم و ترتیبی است که قدمت بسیار طولانی دارد- حداقل به قرن 15 باز می گردد و شامل علم فیزیک، شیمی و ریاضی می شود تا به این وسیله بتواند مفاهیم را به مخاطب منتقل سازد.

این مقدمه کوتاه و سریع به شما مرور کلی از تمامی بخش های مهم تئوری رنگ ها را می دهد تا بتوانید شروع به تصمیم گیری آگاهانه در پروژه طراحی و سایر پروژه های طراحی سایت خود کنید.

 
سیستم های رنگی در طراحی سایت 


در این جا دو سیستم پایه رنگی وجود دارد –روش هایی که رنگ از آن ها به وجود می آید: رنگ های افزودنی و رنگ های کاهشی (که به منعکس سازنده زیر مشهور می باشد). ما از این دو روش به صورت روزانه استفاده می نماییم- در صفحه نمایشی که این مقاله را می خوانید از رنگ های افزودنی به کار رفته است تا بتوانید به راحتی رنگ ها را مشاهده نمایید، این در حالی است که کتابی که در حال خواندن آن می باشید از رنگ های کاهشی برای جلد اول خود استفاده کرده است.

به عبارت دیگر، چیزی که نور را می تاباند (مانند خورشید، یا یک صفحه نمایش و یا یک پروژکتور و غیره) از رنگ های افزودنی استفاده می کند، این در حالی است که هر چیزی دیگری (که نور را منعکس می سازد) از رنگ های کاهشی به کار می برد.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

به عنوان یک طراح سایت برای طراحی سایت باید این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از شروع کار ، حتما یک پیش پرداخت از مشتری داشته باشید .

شمادر این حالت از عصبانیت فریاد می زنید، زیرا صورتحساب تان هم چنان باز مانده است و شما نمی توانید به تنهایی از پس هزینه ها بر بیایید. من این سناریو را بارها و بارها در تجارت طراحی سایتخود و دیگران مشاهده نمودم. برای حل این مشکل، من راه هایی به شما پیشنهادمی کنم که می توانید از شر تاخیر در پرداخت مبلغ پروژه های طراحی وب سایت خود خلاصی بیابید.

چیزی که من متوجه شدم این می باشد که راحت ترین راه برای دنبال کردن مشتریان برای پرداخت های از موعد گذشته شان این می باشد که هرگز نگذاریم که در وهله اول در پرداخت های خود دیرکرد داشته باشند. شما باید پیش از شروع پروژه از آن ها مبالغی را به عنوان پیش پرداختدریافت نمایید.

گفتن این حرف آسان تر از عمل کردن آن می باشد، درستاست؟ ممکن است از این که از مشتری وب سایت خود پیش پرداخت بگیرید، احساس خوبی نداشته باشید و همه هزینه پروژه را واگذار به نتیجه نهایی نمایید. اماهمان طور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، پیش پرداخت گرفتن بسیار آسان تر از آن چه می باشد که فکر می کنید
 
چرا باید از مشتریان وب سایت خود در ابتدای پروژه، مبلغی را دریافت نمایید؟

برای این امر در این جا دلایل واضحی وجود دارد:

- شما زمانی که نیاز دارید می توانید از این پول برای پروژه طراحی سایت استفاده نمایید.
- زمانی را صرف دنبال کردن مشتری خود برای پرداخت های اولیه نمی گذرانید.
- شما می توانید در شب سرتان راحت روی بالش بگذارید، زیرا می دانید که پول در حساب بانکی تان موجود می باشد.


اولینمورد می تواند مهم ترین دلیل محسوب شود. داشتن پول نقد می تواند گزینه ها وآپشن هایی را در اختیار شما قرار دهد و شما را از اشتباه افتادن در تجارت خود منع نماید. جدا از فوایدی که پول نقد دارد، دلیلی که واقعا دوست دارم از پیش شروع پروژه از مشتری وب سایت مبالغی را دریافت کنم، به این ترتیب میباشد:

 
برای من راحتی خیال به وجود می آورد.

- به این فکر نمی کنم که آیا مشتری در انتهای پروژه طراحی وب سایت پشیمان می شود یا خیر.
- به این فکر نمی کنم که آیا چک آن ها نقد می شود یا خیر.
- با فاکتور ها و صورت حساب هایی رو به رو نمی شوم که سه هفته از موعد پرداخت آن ها گذشته است.

 
از این رو زمان خیلی زیادی را صرف فکر کردن درباره درآمد شغل طراحی سایتمستقل خود نمی کنم و بیشتر وقت خود را روی ارائه بهترین طراحی متمرکز می سازم. دریافت پیش پرداخت می تواند بار سنگینی را از دوش تان بردارد.

"دریافت پیش پرداخت می تواند صرفه نظر کردن مشتری از پروژه طراحی وب سایت را غیر ممکن سازد."

دیگرمزیتی که می توانید از این روش به دست بیاورید و هرگز به آن فکر نکرده بودید به این ترتیب می باشد: صرفه نظر کردن مشتریانت از پروژه طراحی وب سایت غیر ممکن می شود. و شما می توانید روی درآمد این پروژه برای خود حساب باز کنید.

و اگر هم در این میان مشتری باز هم از انجام پروژه منصرف شد، شما از قبل پول خود را دریافت کرده اید  و هر دو جانب می توانید به سویکار و زندگی تان بروید.

 
چگونه از مشتریان وب سایت خود پول پیش دریافت نماییم؟

به این منظور باید به این نکات توجه کنید:

- شما نباید به سختی موردی را به مشتری وب سایت خود بفروشید.
- شما نباید در این باره با مشتری وب سایت خود بسیار مذاکره نمایید.
 - شما نباید یک فروشنده عادی باشید.

 
تمامکاری که باید انجام دهید این می باشد که اگر آن ها با پیش پرداخت موافقت نمودند، اندکی تخفیف برای آن ها قائل شوید. این تخفیف به سادگی می تواند بادر نظر گرفتن 5 تا 10 درصد کاهش در هزینه کلی پروژه طراحی سایت انجام شود.

 
مزیت های این روش بر حرفه طراحی سایت مستقل شما

توسط این روش که شما پیش پرداخت هایی را به طور کامل و یا حتی 50 درصد از آن را دریافت نمایید، مزیت هایی را به دست می آورید:

- پیش بینی بهتر درآمد موجود در تجارت طراحی سایت مستقل خود.
 - پیشرفت و رشد و سرمایه گذاری دوباره در حرفه خود.
 - داشتن حق انتخاب اینکه با چه کسی کار کنید و بهترین پروژه های طراحی وب سایت را برگزینید.
 - تمرکز روی انجام بهترین کار و نتیجه برای مشتریان وب سایت.
  - داشتن راحتی خیال اینکه صورت حساب من پرداخت شده است و نیازی نیست تا دنبال مشتری باشم تا پرداخت های خود را انجام دهد.
  - می توانم مدت ها قبل از اتمام پروژه، پول را در حساب بانکی خود ذخیره نمایم.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

هدف از طراحی سایت جذاب  ، جذب مخاطب بیشتر و انتقال پیام رساتر به آنهاست . در این مقاله قصد داریم تا شما را با 8 راز چهارچوب طراحی سایت آشنا کنیم که بسیار به درد شما میخورد . در ادامه با ما همراه باشید .

1- مطالب سایت را بیشتر از پیش اهمیت بدهید

شما می خواهید تا بازدید کنندگان، سایت تان را بعنوان منبعی از اطلاعات ارزشمند یا مکانی از یک تجارت معتبر بدانند. غلط های املایی و گرامری، سبب خواهد شد تا خیلی سریع از اعتبار شما کاسته شود. به یاد داشته باشید که مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. خواه شما محصولی تولید شده توسط خود را بفروشید یا کالاهای دیگران را بفروش برسانید، در هر دو صورت می بایست ابتدا اطلاعات ارزشمندی را به بازدید کنندگان بدهید در غیر اینصورت آنها به روی سایت های دیگر کلیک کرده تا اطلاعاتی را که می خواهند بیایند. پس به یاد داشته باشید بعد از طراحی سایت ، مطالب سایت خود را بهینه کنید .

2- سازگاری با مرورگرهای مختلف در حین طراحی سایت

حداقل صد نوع مختلف مرورگر وجود دارد. شما می بایست سایت تان را بگونه ای طراحی کنید تا با نسخه اخیر اکثر مرورگرهایی که بیشترین استفاده را دارند بخوبی کار کند.

بطور میانگین کاربران اینترنت ممکن است ندانند که چطور مرورگرهایشان را بروز کنند یا طرز فکری به این صورت داشته باشند که "وقتی چیزی کار می کند، چرا باید بهش دست زد؟"

به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان ممکن است از کامپیوترهای شخصی نوع PC، MAC، Linux Box، PDA یا از تلفنهای همراه با مرورگرهای مختلف استفاده کنند.

طراحی سایت، نیازمند آن است که صفحات سایت شما حداقل با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، فایرفوکس، اپرا و سفری بخوبی کار کند. بر طرف سازی خطاها در کدهای html، کافی نمی باشد و شما می بایست سایت تان را در مرورگرها و سخت افزارهای مختلف آزمایش کنید.

3- استفاده از گرافیک و تصاویر در حین طراحی سایت

کاربران اینترنتی معمولا صبر زیادی ندارند و مطالعات نشان داده است که در صورتیکه صفحه ای از سایت بیش از 10 ثانیه زمان بارگذاری داشته باشد، اکثر مردم به سایت دیگری خواهند رفت.

همواره تصاویر و دیگر فایلهای گرافیکی را برای داشتن کمترین حجم ممکن، بهینه سازی کنید بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصاویر تاثیری بوجود آید. همواره از خصیصه های طول و عرض برای تصاویر استفاده کنید بطوریکه ما بقی صفحه بتواند در حین دانلود تصاویر، بارگذاری شوند.



4- رنگ های پیش زمینه

چنانچه از هر چیز دیگری به غیر از پیش زمینه سفید برای متنها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که رنگ های لینکها را تعریف کرده اید در غیر اینصورت تنظیمات پیش فرض در مرورگر کاربران مشخص خواهد کرد که رنگ لینک ها چیست و در برخی موارد این موضوع می تواند سبب ناخوانایی در لینک ها شود.

5- مالتی مدیا بودن

مالتی مدیا ترکیبی از فیلمهایی بصورت فلش، ویدئو کلیپ ها، آوا ها، و موسیقی های پیش زمینه است. همواره از پخش کننده هایی استفاده کنید که استاندارد هستند بطوریکه زمان دانلود کوتاه شود. اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان می توانند فایلهای مالتی مدیا را متوقف کنند یا آنها را رد کنند.

با این روش، افرادی که سرعت اینترنت پایینی دارند یا سخت افزار یا نرم افزار کامپیوترشان، از مالتی مدیا پشتیبانی نمی کند می توانند چنین فایل هایی را نادیده بگیرند. همچنین کلیه اطلاعات مهم و حیاتی درون فایلهای مالتی مدیا را درون متنی نیز قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان بدون استفاده از مالتی مدیا بتوانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

چنانچه افزونه ای برای استفاده از مالتی مدیا مورد نیاز باشد، همواره لینکی را برای نصب آن قرار دهید تا کاربران بتوانند آن را دانلود و نصب نمایند. نکته آخر اینکه وقتی از مالتی مدیا استفاده می کنید، همواره قانون 10 ثانیه ای را برای بارگذاری صفحات به یاد داشته باشید.

6- ساختار سایت در طراحی و دسترسی آسان تر

ساختار سایت می بایست ساده و قابل فهم و منطقی باشد. مطالعات نشان داده است که چنانچه کاربری نتواند اطلاعاتی را که به دنبال آن می گردد را بیابد، سایت شما را ترک می کند و به سایت دیگری خواهد رفت. به این قانون، قانون 3 کلیک می گویند. هر بخشی از سایت شما می بایست تنها با سه کلیک از هر بخش دیگری از سایت تان قابل دسترسی باشد. چنانچه شما از چیزی دیگری غیر از لینک های متنی ساده استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت تان را از لحاظ ساختاری، منوها و دیگر موارد در مرورگرهای مختلف آزمایش کرده اید.

7- لینک ها

بطور مرتب و دوره ای، کلیه لینک های سایت تان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید آنها بخوبی کار می کنند و لینکی شکسته وجود ندارد. ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارند که بطور دوره ای لینک های سایت تان را بررسی می کنند.

8- فریم ها

از فریم ها استفاده نکنید چراکه آنها کار بوک مارک کردن صفحات سایت تان را دشوار می کنند و شما نیاز دارید تا کاربران و بازدید کنندگان سایت تان را بوک مارک کنند بطوریکه دوباره بازگردند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

بعد از طراحی سایت ، باید به فکر جذب مشتری برای کسب و کار دیجیتالی خود یا همان سایت باشید . در این مقاله به بررسی جذب مشتری از طریق شبکه اجتماعی معروف گوگل پلاس میپردازیم .

 گوگل پلاس با پشت سر گذاشتن توییتر، جایگاه دوم محبوب ترین شبکه های اجتماعی را از آن خود کرد. اما وسعت زیاد گوگل پلاس مهم ترین خصوصیت آن محسوب نمی شود بلکه قدرت اصلی آن در استفاده از سایر ابزارهای قدرتمند گوگل نظیر گوگل داکس و گوگل هنگ اوت است که آن را از سایر رقبا متمایز ساخته است. 

پست های صفحه گوگل پلاس خود را جذاب طراحی کنید 
اگر می خواهید مشتریان شما به طور مداوم از صفحه ی گوگل پلاس فروشگاه اینترنتی تان بازدید داشته باشند، باید دلیل خوبی برای انجام این کار در اختیارشان قرار دهید. به جای قرار دادن پست های تبلیغاتی و بدون هدف، از مطالب جذاب و مرتبط با فعالیت فروشگاه تان استفاده کنید. نمونه ی کارهایی که می توانید برای ارائه ی مطالب جذاب تر انجام دهید را در زیر مشاهده می کنید.


طیف مخاطب خود را مشخص کنید 

با استفاده از ابزار جستجوی گوگل پلاس می توانید کاربرانی که به مطالب ارسالی شما علاقه دارند را پیدا کنید، کافی است کلیدواژه های مرتبط را در بخش جستجو وارد کنید و لیستی از کاربران علاقمند به موضوع را تهیه کنید. با استفاده از کلیدواژه های جزئی تر می توانید مخاطبان بهتری را جذب کنید.


خلاقانه مطلب تولید کنید

ممکن است به عنوان صاحب یک فروشگاه که طراحی سایت فروشگاهی دارد ، دوست داشته باشید به طور مداوم محصولات خود را در صفحه ی گوگل پلاس معرفی کنید اما بهتر است اینگونه پست های تبلیغاتی تنها 20 درصد حجم کل پست های شما را تشکیل شوند. 80 درصد دیگر مطالب شما باید شامل مطالب خلاقانه ی خود شما باشند. این مطالب می تواند شامل اخبار جدید دنیای تکنولوژی و تجارت، تصاویر مشتریان راضی از محصولات شما و نقدها و مقالات فنی باشد.

فرمت های مختلف مطالب را تست کنید  
تنوع مطالبی که می توان در صفحه ی گوگل پلاس منتشر کرد زیاد است. در این حالت مشتریان بیشتر جذب فروشگاه تان می شوند. پست های وبلاگ، اینفوگراف، ویدیو و عکس جزو مواردی هستند که می توانند این تنوع را ایجاد کنند.
 

به صورت هوشمندانه عمل کنید  

با استفاده از بخش اشتراک گذاری مشخص کنید که می خواهید مطالب شما برای چه کسانی قابل دیدن باشند. با استفاده از گروه بندی دقیق می توانید مطالب خود را در مکان صحیح و برای اشخاص صحیح منتشر کنید. در صورت تمایل می توانید از گوگل پلاس بخواهید تا پست های شما را توسط ایمیل برای مخاطبانتان ارسال کند تا مطمئن شوید که مطالب شما حتما خوانده می شوند.

 
با سایر حلقه ها (Circles) و انجمن ها (Communities) ارتباط برقرار کنید
 

اگر تا به امروز در یک نمایشگاه شرکت کرده باشید اطلاع دارید که زمینه فعالیت آن از دو حالت خارج نیست. یا نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند یا اینکه نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در یک زمینه ی یکسان فعالیت می کنند. با اینکه هر دو نوع، مزایا و معایب خود را دارند اما شرکت در نمایشگاه های کوچکتر و تخصصی تر تاثیر بیشتری خواهد داشت و علت آن ایجاد ارتباط عمیق تر بین دو طرف می باشد.


حلقه ها (Circles)
 
دسته بندی مطالب توسط حلقه ها یک گام اساسی برای ایجاد و انتشار مطالب محسوب می شود، در ضمن این یک راه فوق العاده برای ارتباط بهتر با مشتریان است. به طور مثال می توانید مشتریان دائمی خود را در یک حلقه و شرکای تجاری خود را در حلقه ای دیگر دسته بندی کنید و به این ترتیب مطالب خود را با خیال راحت تر برای هر گروه منتشر کنید.

منبع:طراحی سایت

  • مریم مرادی