طراحی سایت

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لندینگ پیج یا صفحات فرود اصولا صفحاتی هستند که برای مقاصد خاص طراحی و پیاده سازی میشوند . در این مثال به نکات مناسب برای طراحی لندینگ پیج مناسب برای طراحی سایت می پردازیم . در ادامه همراه ما باشید . 

هدف تبلیغات بعد از طراحی سایت 
در مورد تبلیغاتی که در وب فارسی انجام میگیرد مخصوصاً در میان فروشگاه های اینترنتی، تمرکز اصلی روی فروش محصول است لذا معمولاً تبلیغات به صفحه محصول لینک می شوند که در این حالت لندینگ پیج ما همان صفحه محصول خواهد بود پس می بایست به ایجاد ۸ ویژگی که درباره آنها صحبت خواهم کرد، توجه ویژه داشته باشیم اما همیشه اینطور نیست و گاهی هدف از تبلیغات جمع آوری اطلاعات به منظور انجام فعالیتهای مارکتینگ در آینده است؛ در این حالت لندینگ پیج ما یک صفحه کاملاً اختصاصی خواهد بود که باید ویژگیهایی که در ادامه می آید را داشته باشد.
در حالت کلی، توصیه من بر این است که برای تبلیغات تمرکز را بر جمع آوری اطلاعات گذاشته و از تبلیغ مستقیم در اولین قدم خودداری کنیم چرا که با توجه به استراتژی فروش در بازار گرم میتوان بر افزودن افراد به بازار گرم تمرکز نمود سپس نسبت به فروش اقدام کرد و در این حالت شانس موفقیت هم افزایش خواهد یافت اما بدون شک همیشه میتوان روشهای مختلف را به کار گرفت و با توجه به بودجه تبلیغاتی، استراتژی مناسب را اتخاذ کرد.
در هر دو حالت و با هر هدفی که تبلیغ انجام میگیرد، صفحه هدف تبلیغات لندینگ پیج ما خواهد بود که باید دارای شرایط زیر باشد.

۱. USP
اولین و مهمترین قسمت لندینگ پیج شما باید USP شما باشد. در واقع این قسمت لندینگ پیج مکملی است برای پیام تبلیغاتی مورد استفاده تان پس هم به ویژگی های USP و هم به خصلت مکمل بودن آن می بایست دقت داشت.
میتوان بخش USP در طراحی یک لندینگ پیج را به شکل زیر تقسیم بندی کرد:


- اولین تیتر با فونت معمولاً بزرگتر از سایر قسمتها و به صورت کاملاً مشخص درباره نقطه تمایز اصلی سرویس/محصول موجود در صفحه.
- تیتر دوم با فونت معمولاً ریزتر و مکمل تیتر اول (که البته همیشه مورد نیاز نخواهد بود و گاه نبودنش بهتر است!)
یک پاراگراف کوتاه درباره محصول/سرویس


۲. تصویر حرفه ای
نکته بعدی درباره یک لندینگ پیج مناسب بعد از طراحی سایت، استفاده از تصویر یا تصاویر حرفه ای از محصول/سرویس عرصه شده است. همینطور اگر قصد دارید در نهایت برای یک کلیپ آموزشی تبلیغات داشته باشید، میتوانید از ویدئو یا فایل صوتی مرتبط با موضوع کلیپ استفاده کنید.
برای نمایش یک محصول استفاده از ویدئو ایده ی بسیار عالی است چرا که از طریق ویدئو میتوان تمام ابعاد یک محصول، نحوه استفاده و کارآیی آن را نیز به تصویر کشید.


۳. وجود لیست ویژگیهای اصلی محصول/سرویس
نوشتن ویژگیهای محصول/سرویس در قالب یک لیست بولت دار طوری که در هر خط یک ویژگی به وضوح معرفی شده باشد از مهمترین بخشهای یک لندینگ پیج مناسب است که نقشی حیاتی در تصمیم گیری بازدید کننده نسبت به خرید یا عضویت در خبرنامه یا کلاً دنبال کردن هدف نهایی شما ایفا میکند.


۴. تجارب سایر مصرف کنندگان
یکی دیگر از قسمتهای یک لندینگ پیج مناسب در طراحی سایت بخشی است که اثبات میکند سرویس/محصول شما مصرف کننده دارد و شما تنها کاربر آن نخواهید بود همینطور سطح رضایت سایرین از آن را به مشتریان احتمالیتان نشان خواهد داد.
اما یک مشکل بزرگ در این قسمت وجود دارد و آن محصولات یا سرویسهایی هستند که پیش از این وجود نداشته و شما برای اولین بار دارید آن را عرضه میکنید یا محصول/سرویس آشنایی را میفروشید که پیش از این برای آن مشتری نداشته اید لذا تجربه ای هم برای انتشار وجود ندارد! در این حالت بهترین کار این است که از برخی اطرافیان خود بخواهید آن را تست کنند و نظر خود را برای شما بنویسند سپس شما میتوانید آن را در این قسمت منتشر کرده، لندینگ پیجی حرفه ای تر داشته باشید… .

۵. وجود Call To Action مناسب در جای مناسب در طراحی سایت
تمام هدف یک لندینگ پیج این است که کاربر کاری را که هدف ما است، انجام دهد. مثلاً روی دکمه خرید کلیک کند یا اطلاعات خود را در فرمی وارد نموده تا هدیه ای رایگان را دانلود نماید و … .
CTA ها دکمه هایی هستند که باید در اولین نگاه یوزر را جذب کنند. این دکمه ها از لحاظ رنگ، طراحی، متن و محل قرار گیری مورد توجه هستند. تمام آنچه در یک لندینگ پیج انجام میشود به یک طرف و کیفیت CTA یک طرف! با این جمله بدون شک متوجه اهمیت این قسمت شدید!
اما نکته ای بسیار مهم درباره لندینگ پیجهایی که دعوت به ثبت اطلاعات میکنند مثلاً فرم دانلود یک کتاب به عنوان هدیه به منظور جمع آوری اطلاعات: در این مورد اول کوتاه نگه داشتن فرم ثبت اطلاعات را باید به یاد داشت و بعد هم وجود بخشی که امنیت اطلاعات ثبت شده را تضمین کند. حتماً در چنین مواردی، تضمین عدم سوء استفاده از اطلاعات ثبت شده را به یوزر بدهید تا با خیال راحت به ثبت اطلاعات خود بپردازد.

منبع:طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

برای عقب نماندن از رقبای دیجیتالی خود ، بعد طراحی سایت باید چکار کرد ؟ آیا تنها سئو کافیست ؟ با سرچ معنایی در گوگل چقدر آشنا هستید ؟ در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را بیشتر بررسی کنیم . 

سرچ معنایی چیست و به چه دردی میخورد ؟ 

منظور از "معنا" پیدا کردن معنی کلمات است . وقتی ما صحبت میکنیم، از عبارتهایی استفاده میکنیم که شاید بخاطر جایگاه  که داخلش قرار گرفته اند، معنی متفاوتی بدهند. ما خودمان معنی این عبارتها رو میفهمیم اما کامپیوتر نمیتواند متوجه شود . 
مثلا اصطلاح "رأی سفید" برای ما معنی میده ولی الگوریتم کامپیوتری باید به زمینه یا تم متن حساس باشه. به همین دلیل مغز رتبه بندی کننده بکار گرفته شد.
مغز رتبه بندی کننده یک سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری است ؛ یعنی میتواند با تحلیل داده های قبلی و برقراری ارتباط بین کلمات استفاده شده در سرچ ها و کلمات بکار رفته در محتوای آنلاین ارتباط برقرار کنه.

نقش صوت و سرچ در سرچ های موبایلی بعد از طراحی سایت

رشد محبوبیت سرچ صوتی و موبایلی، یکی از مهمترین مسائلی بود که منجر به حرکت گوگل به سمت سرچ معنایی شد.
آمار سرچ موبایلی حیرت انگیز است . سیری، الکسا و سایر رابط کاربریهای سرچ صوتی تا سال 1400 اکثر سرچ های اینترنتی رو تشکیل خواهند داد و حتی روی کامپیوترهای میزی هم 25% از سرچها، سرچ صوتی اند.
وقتی سرچ صوتی میکنیم، از ساختار زبان طبیعی، یعنی همانطوری که با یک نفر دیگر صحبت میکنیم، استفاده میکنیم. این نوع سرچ طبیعی تو سرچ های تایپی هم نفوذ کرده است !
مثلا شاید قبلا سرچ میکردید "دستور پخت قرمه سبزی" اما الآن تایپ کنید "چطوری قرمه سبزی خوشمزه بپزم".

بعد از طراحی سایت چه تاثیری روی سرچ و سئو دارد ؟ 

این نوع بهینه سازی میتواند شما را نسبت به رقبایتان کمی جلوتر بیندازد . اکثر ما سعی میکنیم با تلفظ صحیح کلمات کلیدی را سئو کنیم اما به سرچ معنایی هیچ وقت فکر نمیکنیم . حال این فرصت مناسبی برای عرضه اندام در موتور های جستجو است .

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

فصول سال اثر زیادی روی کسب و کارها و درآمدشون دارند. خدمات سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بعداز طراحی سایت علاوه بر افزایش رتبه موتور جستجوی سایت، به برگشت کسردرآمدهای ناشی از تغییر فصل هم کمک میکنه. 

هزینه های بازاریابی، محاسبات و طرح ها هم مطابق فصل تغییر میکنند. به کمک روشهای سئو میتونید کل سال بازده داشته باشید.

سئوی فصلی خیلی شبیه سئوی معمولیه، فقط اینکه با توجه به زمان، مشتریهای خاصی رو هدف میگیره. سئوی فصلی رو میتونیم به دو دسته تقسیم کنیم:

- سئوی مبتنی بر زمان: نوعی از بهینه سازی که فصلهای سال رو در نظر میگیره.
- سئوی مبتنی بر رویدادها: نوعی از بهینه سازی که بر اساس تعطیلات و رویدادهای تقویمی است (مثلا تعطیلات نوروز، شب یلدا، رویدادهای مذهبی و غیره).

در نتیجه بکارگیری صحیح سئوی فصلی، میتونیم شاهد افزایش نرخ تبدیل به مشتری باشیم و دیگه طی فصلهایی که فروش افت میکنه، کاهش درآمد نخواهیم داشت. یه شرکت بازاریابی پیشرو باید تو روشهای فصلی هم تخصص داشته باشه. سئوی فصلی با توجه به نیاز و خواسته های مشتریها در هر فصل، بهشون اطلاعات عرضه میکنه.

میتونیم هر سال در هر موقعیتی از همون محتوا و اینفوگرافی های سئوی فصلی سال قبل که متعلق به همون زمان یا رویداد بوده دوباره استفاده کنیم. با اینکه نمیتونیم محتوای سئوی فصلی رو در زمانها یا رویدادهای غیر مرتبط بکار ببریم، اما به مشتری اطلاعات مورد نیاز خودشو ارائه میده و به این ترتیب فروش رو بالا میبره.


هنگام اجرای روشهای سئو بعد از طراحی سایت مناسب با کسب و کار خود ، این نکات را به خاطر داشته باشید


روش سئوی فصلی میتونه در حالت های زیر ظهور کنه و اجرا بشه:


زمان افزایش تولید: زمانی که چند ماه قبل از فصل واقعی اتفاق میفته. مثلا اگه خدمات سرویس کولر داشته باشید، باید قبل از شروع فصل گرما (اردیبهشت تا خرداد) باید کارتونو شروع کنید. مشتری هدف اینجا کسایی هستند که از قبل کولر داشتند و حالا میخوان سرویسش کنند.

زمان درگیری: شلوغ ترین فصل از تیر که هوا گرمه شروع میشه. اینجا دیگه باید مستقیم تر بازاریابی کرد. محتوای غنی از کلیدواژه (به صورت نوشته یا صوتی) و سایر ابزار سئو میتونه برای جذب مشتری محلی مفید باشه.


زمان افت: وقتی که دیگه تابستون داره میره، میتونیم به مشتریها خدمات دیگه ای ارائه بدیم. یادتون باشه تو این فصل معمولا به مشتریها تخفیف و قیمتهای استثنایی ارائه میشه و در نتیجه سئوی فصلی باید این‌ها رو هم در نظر بگیره.


کلیدواژه ها در بهینه سازی

سئوی فصلی به شدت متکی به کلیدواژه های طولانی است. این کلیدواژه ها مرتبط‌ ترند و کاربرها موقع سرچ صوتی هم ازشون استفاده میکنند. تیم موج سئو میتونه برای پیدا کردن مرتبط‌ترین و پرکاربردترین کلیدواژه های حوزه کاری خودتون کمکتون کنه.


تقویم رویدادهای سئوی فصلی

وقتی در شروع کار کمپین بازاریابی، یه تقویم رویداد درست بشه، میتونید روشهای سئوی فصلی‌تونو بهتر اجرا کنید. این تقویم باید این موارد رو در بر بگیره:

- حوادث خاص، تعطیلات و نکات فصلی به خوبی مشخص بشن
- برای روزهای خاص، برای مشتریهای هدف برنامه ریزی بشه
-  روش های سئوی فصلی برای بازاریابی اجتماعی، ایمیلی و طبیعی. اگه از روشهای ترکیبی استفاده کنید بهتر جواب میگیرید.

وقتی تقویم و استراتژیتون درست شد، میتونید قبل از رسیدن به زمانهای خاص، شروع به تولید محتوا و اینفوگرافی کنید و وقتی زمانش رسید روشهای فصلی رو بکار بگیرید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

انتخاب رنگهای صحیح برای سایت، به همان میزانی اهمیت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. در این مقاله قصد داریم تا با روند استفاده رنگ ها در روند طراحی سایت و بهینه سازی آشنا شویم .
رنگها تاثیر زیادی بر مردم دارند. برخی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس العملهای عاطفی می تواند تصویر شرکت شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.


چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت کنید: "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشمگین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگین، به وجد یا به ترس آورند.


هر چیزی که بتواند در انسانها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت بیشتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم.

روانشناسی رنگهای طبیعی در طراحی سایت :


سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.
خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها برای لباسهای رسمی کار هستند.
قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.
سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است.
رنگهای گرم
قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه است. و این همان دلیلی است که چرا از این رنگ برای نامه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات ویژه مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی برای خشم، تخطی، شهوت و هوس است و می تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.
زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و همچنین گرما و خوشحالی است.
نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.
صورتی – صورتی معمولا نشان دهنده معصومیت، زنانگی و عشق است.

رنگهای سرد در طراحی سایت :
آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی و پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.
سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت نیز می باشد.
ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

رنگهای Web Safe در طراحی سایت
لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای متفاوت نشان می دهند. 216 رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این 216 رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت خود استفاده نمایید.


طرحهای رنگ در طراحی سایت
طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.


تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه و سفید می باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.
رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد بیشتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار هم مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها ممکن است غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.


رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا یک "اثر چشمگیر" تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید و فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.
طراحان سایت نیاز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشمان برخی افراد صدمه وارد کند. ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب نمی باشد.

چهارچوب کلی رنگ ها
چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهادهایی می باشند که می بایست در ساخت و طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.
متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، انتخابی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر نیز می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر نیز روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب می باشند. ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند.
از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند.


رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.
برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.
از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.


رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای سایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا کند که آنها هنوز روی سایت شما هستند.
وقنی سایتی را طراحی می کنید، تم رنگی را انتخاب کنید، این موضوع به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی و مطالب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان سایت را مشخص خواهد کرد و می تواند مشخص کننده تفاوت میان موفقیت و شکست در طراحی سایت باشد.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

وب سایت یک رسانهء جدید است و شیوهء جدیدی برای بازکردن راه های ارتباط با مشتریان در سراسر جهان می باشد. در این مقاله به اهمیت طراحی سایت و بروز نگه داشتن آن می پردازیم.

طراحی سایت ایجاد یک رسانه ایست که شیوهء بیان آن در واقع هنری می باشد وبه شما اجازهء ابراز احساسات و افکار به سبک و روش شخصی خودتان را خواهد داد.
وقتی ده سال پیش یک طراحی سایت جدید انجام میشد، نتیجه شیوه های قدیمی گاهی بیشتر جواب میداد و بیشتر در ذهن بازدیدکننده باقی میماند. اولین و مهمتراز همه موارد، به یاد داشته باشید که T در HTML به معنای Text و یا محتوا می باشد.

در متن هرگز نباید از واژه های گرافیکی استفاده نمایید، مگرآنکه آرم تجاری شرکت شما باشد. به دلایل زیادی این مورد بسیار پر اهمیت می باشد. اول از همه این که واژه های محتوا ممکن است توسط بازدیدکنندگان کپی شده و در جای دیگری از آن استفاده شود. این امکان در عناوین و سرفصل صفحات که به صورت گرافیکی هستند وجود ندارد.
دوم اینکه سایز عناوین صفحات در مرورگر مورد نظر شما قابل تغییر نیست، در حالی که سیستم مبتنی بر فونت این قابلیت را دارد.

نکتهء سوم این است که هنوز بسیاری از مرورگرها گزینه هایی برای مسدود کردن گرافیک صفحات به بازدیدکنندگان ارائه می کنند، به خصوص برای کسانی که مرورگرها را در گوشی موبایل خود باز می نمایند. دلیل آن هم صرفه جویی در مصرف پهنای باند می باشد.
هنگامی که صحبت از گرافیک در طراحی سایت می شود، در برابر اصرار استفاده از فونت های فانتزی مقاومت نمایید. وب سایت شما باید قابل خواندن و خوانا باشد. فونت های مختلفی برای نمایش بر روی صفحه با حداقل فشار بر روی چشم هنگام خواندن طراحی شده است. در میان آنها می توان به فونت های Georgia-verdana-MS times- new roman اشاره کرد.
به همین ترتیب برای راحتی و ساده تر شدن طراحی سایت خودتان مطمئن شوید فونت مورد نظرتان را در فایل css نیز تنظیم نموده اید. این امر به شما اجازه خواهد داد که با تغییر یک فونت در لیست ، تمامی تغییرات لازم در تمامی وب سایت انجام شود. بسیاری از ابزارهای طراحی سایت مدرن، فایل های css را به راحتی مدیریت و اداره می نماید؛ اما اینکه چه مقدار می خواهید به این امر در طراحی سایت تان بپردازید به انتخاب شما بستگی دارد.
همچنین css راه مناسبی برای اجتناب از دو اشتباه رایج در طراحی سایت که در اواخر دههء 90 وجود داشت نیز می باشد؛ استفاده از جداول غیر ضروری و استفاده از پس زمینه های tiled که معمولا با رنگ های زننده همراه بود. Css به شما این اجازه را میدهد که پس زمینه اطراف محتوا و مطالب سایت خود را بدون ایجاد هیچ مانعی در حرکت مرورگر به صورتی که دوست دارید تنظیم نمایید.
در حالی که وجود پس زمینه های tiled با رنگهای زننده، طراحی سایت شما را خشن و ناملموس نشان خواهد داد. مطمئناً امروزه این روش در طراحی سایت روش مناسبی نیست و استفاده نمی شود. در اکثر پس زمینه های صفحات وب سایت باید از رنگهای سفید،خاکستری و یا آبی خاکستری روشن استفاده شود. زیرا راحت ترین رنگها برای بهترخوانده شدن متن در صفحات وب سایت می باشد.
در حالی که استفاده از این رنگ ها، طراحی سایت شما را بسیار شیک می کند، از استفادهء متن سفید با پس زمینهء سیاه جداً خودداری نمایید. حتی اگر باید از پس زمینهء تیره استفاده نمایید، به دلیل توهم نوری که کار کردن با مطالب صفحات با پس زمینه های تیره ایجاد می کند، از اندازه های نسبتاً بزرگتر برای فونت مطالب استفاده نمایید.
در طراحی سایت تان از استفاده از انیمیشن های GIF و تگ های چشمک زن اجتناب نمایید. چیزهایی که با انیمیشن GIF طراحی می شوند با css و یا جاوااسکریپت بهتر به کارگرفته می شوند و در مقابل اکثر نرم افزارهای خوب طراحی وب سایت این کار را برای شما انجام می دهند و لازم نیست خودتان کدنویسی آن را انجام دهید.
GIF ها به طور کلی با توجه به پایین بودن bit شان باید از آنها اجتناب نمایید. به جای آن از PNGها برای داشتن پس زمینه های شفاف و یا انیمیشن استفاده نمایید. PNGها هر چیزی که شما بخواهیید را مانند GIF با عمق رنگ JPEG با هم ترکیب می نماید.


در مورد ساماندهی وب سایت خود فکر کنید – اطمینان حاصل فرمایید که طراحی سایت به گونه ای انجام می شود که امکان بازگشت از هر صفحه ای از وب سایت به نقشه سایت و یا صفحهء اصلی وجود خواهد داشت. زیرا افراد اغلب از طریق موتورهای جستجو به لینک صفحات مختلف وب سایت شما وارد می شوند. هنگامی که به بالا رفتن رتبهء وب سایت خود در موتورهای جستجو به طرز وسوسه انگیزی فکر می کنید، به یاد داشته باشید در مرحلهء اول باید برای انسانها وب سایت خود را طراحی نمایید و نه برای ربات های موتورهای جستجو.


اگر بازدیدکننده 3 خط از مطالب وب سایت شما را خواند و با حروف شکسته و نامفهوم مواجه شد و دکمهء بازگشت را کلیک نمود، دیگر مهم نیست که موتور جستجو طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت شما را چگونه بررسی می نماید!

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

ظاهر سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بازدیدکننده را به خود جذب می کند. در این مقاله قصد داریم به انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری بپردازیم و ببینیم هرکدام از این طراحی سایت ها چه ویژگی های منحصر به فردی دارند ؟

اما سلیقه ی بازدیدکنندگان یکی نیست. یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. یک طراح سایت خوب ، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت (بازدیدکنندگان) و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند. به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی توان از طرح های فانتزی استفاده کرد زیرا اینکار بازدیدکننده را کودک تلقی می کند و به سایت جنبه شوخی می دهد.

بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده ، متوجه شده ایم اغلب سایت ها در میان یکی از چهار دسته ی زیر قرار می گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلا از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نداشته باشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتیجه با دانستن آنها راحت تر می توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید.

- طراحی سایت سایت های نا منظم که امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند :


رها، کهنه، لبه های نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وبسایت های براق، ساده و خط کشی شده ی نسل قبل طراحی جدا می کند. اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند.
این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.

- طراحی سایت خلوت: این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ در آنها، ظاهری متفاوتی بهشان داده است و بلعکس دسته قبلی به تمیزی معروفند. متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند.  این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آنها را می ترساند و سایت های استاندارد را می پسندند که در ادامه همین مقاله می خوانیم.

- طراحی سایت پر المان : این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند.

- طراحی سایت ساده و استاندارد: این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود.

هدر ها شامل جند عکس هستند. البته  این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه ها ، جایگاه بسیار خوبی برای معرفی کسب و کار ها و محصولاتشان به مشریان جدید است . از این روز  در این مقاله سعی کردیم تا با روند طراحی سایت نمایشگاهی بیشتر آشنا شویم . در ادامه همراه ما باشید تا این نوع طراحی سایت را بیشتر بررسی کنیم .

هر ساله در ایران و در تمام نقاط این کشور بزرگ ، نمایشگاه در هر زمینه و موضوعی در حال برگزاری میباشد و زمانی که به تاریخ برگزاری نمایشگاه نزدیک میشویم صاحبان مشاغل به فکر تبلیغات بیشتر و پرداخت هزینه های بسیار گزاف میوفتند تا در نمایشگاه مورد نظر بسیار برجسته تر دیده شوند. دادن تبلیغات در روزنامه ها و مجلات ممکن است تا حدی این دسته از افراد را به هدف خود برسانند اما حقیقت اصلی این است که داشتن یک وب سایت با طراحی سایت مناسب برای نمایشگاه خاص میتواند به تمام ابهامات در این زمینه خط بطلان بکشد.

مشتریان شما بسیار راضی و خشنود خواهند شد که مشاهده نمایند شما به عنوان کارفرما و صاحب شرکت ، تنها برای یک نمایشگاه خاص که هر ساله هم در آن شرکت میکنید وب سایتی  جداگانه و مخصوص را تدارک دیده اید. این مطلب بسیار ساده میتواند در دید و ذهن کاربران و مشتریانتان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بنابراین میتوانید از همین امسال یک برنامه ریزی هدفمند برای نمایشگاه هایی داشته باشید که هر ساله در آن شرکت مینمایید. به یاد داشته باشید که خود وب سایت های نمایشگاهی در نهایت یک روزی میتواند به وب سایت های فروشگاهی نیز تبدیل شود و کاربری آن نیز تغییر پیدا نماید. چرا که در نهایت میتوانیم از جا افتادن وب سایت و شناخته شدن آن استفاده نماییم و محصولات خود را در آن وب سایت سابق نمایشگاهی خود نیز عرضه نماییم.

حتما قبل از طراحی سایت نمایشگاهی خود ، نیازهای خود را از داشتن وب سایت نمایشگاهی بدانید و از آنها آگاهی داشته باشید.
به نظر ما ارتباط با مشتریان چه قبل از برگزاری نمایشگاه و چه در زمان و حتی بعد از زمان برگزاری نمایشگاه میتواند در موفقیت های وب سایت شما در فضای مجازی و جلب نظر بازدید کنندکان شما و تبدیل آنها به مشتریان واقعی نیز تاثیرگذار باشد. برای پیاده سازی این بخش بهترین و بالاترین پیشنهاد ها را به شما خواهیم داد مانند طراحی چت آنلاین و طراحی صفحه پرسش و پاسخ متداول و یا حتی بخش نظرسنجی و رای گیری نیز میتواند در سایت شما به خوبی طراحی و پیاده سازی گردد.

حتما از دستاوردهای خود در زمان برگزاری نمایشگاه و معرفی آن در وب سایت نیز برنامه ای داشته باشید. هدف از داشتن وب سایت نمایشگاهی برای کسب و کار شما در نهایت میتواند تبلیغات شما نیز باشد. بنابراین از این ابزار و فرصت میتوانید به خوبی استفاده و بهره برداری نمایید. البته ما هم در کنار همه اینها کارهای سئو و بهینه سازی سایت در گوگل را برای افزایش ترافیک و بازدید کننده برای شما انجام خواهیم داد. این بخش هم در کنار یک طراحی خوب و ایده آل میتواند درصد دیده شدن وب سایت شما را نیز افزایش دهد.


چه قابلیت هایی در طراحی سایت نمایشگاهی وجود دارد ؟

    اعلام زمان و تاریخ نمایشگاه
    دادن اطلاعات مربوط به غرفه با ذکر جزئیات دقیق و نقشه آن
    طراحی بخش تماس با ما در جهت سهولت ارتباط بیشتر
     طراحی بخش نظر سنجی
    طراحی صفحه ای از اطلاعات کارمندانی که در برگزاری نمایشگاه سهیم هستند
    طراحی دستاوردهای بعد از نمایشگاه
    ارتباط با مشتریان داخلی و خارجی از طریق وب سایت
    طراحی آنلاین اتفاقات داخل غرفه به کاربران آنلان وب سایتتان

منبع : طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

موسیقی ، حوزه ای گسترده است که همه جور قشری را دربر میگیرد . امروزه با فراگیر شدن اینترنت ، وبسایت های ارائه موزیک و فیلم نیز کم نیستند . در این مقاله به روند طراحی سایت فیلم و موزیک و فایده آنها خواهیم پرداخت .

علاقه مندی افراد در رده های سنی مختلف به موسیقی در همه سطوح میتواند برای صاحبان هر وب سایتی جالب باشد.  حتما خود شما هم که در حال خواندن همین مقاله هستید چندین آهنگ و آلبوم را به صورت رایگان از وب سایت های مختلف دانلود نموده اید و حتی وب سایت های دانلود فیلم و سریال را همه به دوستان خود معرفی نموده اید. عموما وب سایت های دانلود فیلم و موزیک با طراحی سایت متناسب به خود و مطالب جالب و خواندنی در رابطه با محصول فرهنگی در اختیار مخاطبان خود قرار میدهند و سعی دارند تا هرچه بیشتر کاربران آنلاین زیادی را جذب وب سایت خود نمایند.
صاحبان این وب سایت ها طبیعتا این آگاهی را دارند که وب سایت آنها در نهایت بازدید کنندگان زیاد خود را خواهند داشت. اگر با دقت بیشتری چنین وب سایت هایی را رصد نمایید و زیر ذره بین بگیرید حتما متوجه خواهید شد که منبع اصلی مالی و درآمدزایی آنها از گرفتن تبلیغ میباشد به طوریکه تمام ناحیه های صفحه وب سایتشان را تعرفه بندی نموده و در قبال قرار دادن آگهی کسب و کارهای مختلف دیگر کسب درآمد مینمایند.
میتوان بزرگترین وب سایت در این عرصه را وب سایت youtube در نظر گرفت. البته در ایران هم چند وب سایت حرفه ای در زمینه دانلود موزیک و ویدئو و سریال و کارتون فعالیت دارند که حتی به واسطه گرفتن آبونماه از کاربران آنلاینشان کسب درآمد مینمایند.
همچنین به یاد داشته باشید بسیاری از افراد به دلیل نداشتن سرعت خوب اینترنتی قادر نمیباشند که مستقیما اقدام به دانلود حتی یک آهنگ نمایند. بنابراین میتوانید با فروش محصول فرهنگی خود و تبدیل نمودن وب سایت به یک فروشگاه اینترنتی و عرضه محصولات فرهنگی مخاطبان گسترده ای را پوشش دهید. حتی نحوه رساندن محصول به دست مشتری از پیش طراحی و پیاده سازی شده است. به طوریکه شما روزانه و حتی ساعت به ساعت از طریق پنل مدیریتی خود میتوانید سفارشات را چک نموده و اقدام به ارسال محصول مورد نظر نمایید.
مطمئن باشید برای تبدیل وب سایت شما به ورژن فروشگاهی تمام تلاش و توان فنی و مهندسی خود را خواهیم گذاشت تا بالاترین بهره وری را در این زمینه داشته باشید.
در حال حاضر هزاران نفر در ایران روزانه از طریق موتور جستجوی گوگل به دنبال یافتن کاملترین وب سایت در زمینه موزیک و ویدئو هستند. بنابراین وب سایت شما را به گونه ای طراحی و پیاده سازی خواهیم نمود که بالاترین رتبه را در بین وب سایت های دیگر و رقبایتان داشته باشد.
در این وب سایت میتوان آهنگ ها و موزیکها را به صورت دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار داد به طوریکه امکان جستجوی کامل و سریع برای پیدا نمودن فایل مورد نظرشان را داشته باشند. نمایش منتخب ها مانند جدید ترین ها ، دوست داشتنی ترین ها ، پر امتیاز ترین ها و....
نگران مدیریت وب سایت خود نباشید چرا که برای این کار حتی به ما هم احتیاج نخواهید داشت. از طریق پنل مدیریت کاملی که برای شما در نظر گرفته ایم با سطح دسترسی های مختلف میتوانید تمامی بخشهای وب سایت را مدیریت نمایید. اعضای جدید وب سایت را مشاهده نموده و آرشیو پرداخت های مالی و همچنین گردش حساب خود را در وب سایت ملاحظه نمایید.

یکی از مهمترین بخش هایی که میتوانیم توسط آن درآمد خود را از وب سایت موزیک و فیلم افزایش دهید ، تعرفه بندی و یا اصطلاحا پکیج بندی میباشد بطوریکه مشتریان شما میتوانند به راحتی با انتخاب پلن های نقره ای و برنزی و یا طلایی اقدام به پرداخت وجه و دانلود های خود نمایند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این نوع وب سایت های در گروه های  طراحی سایت فروشگاهی هم میتوانند قرار بگیرند.

برای وب سایت هایی که در زمینه صدا و تصویر فعالیت مینمایند, مهمترین فاکتور و یکی از پرچالش ترین آنها فضای و سرعت هاستینگ میباشد. به دلیل اینکه باید فضای زیادتری نسبت به وب سایت های دیگر وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی تمامی فایل های صوتی و تصویری خود را در درون هاست خود ذخیره نمایید. البته پهنای باند و یا Bandwidth هم میتواند در این میان بسیار مهم باشد که حتما در جلسه حضوری مشاوره های بسیار تخصصی و خوبی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

سرویس هایی که در طراحی سایت دانلود فیلم و موزیک میتوان ارائه داد :

ارائه حساب کاربری ویژه برای افرادی که هر ماه آبونمان خود را پرداخت مینمایند مانند دانلود نامحدود و دیدن بخشهایی از وب سایت که برای دیگران میسر نمیباشد
فروش فیلم و موزیک و زیرنویس و انواع پکیج ها
نمایش محصولات منتخب و ارائه سرویس رای گیری برای آنها
امتیاز دهی و درج و مدیریت نظرات کاربران برای هر محصول
دسته بندی محصولات

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، وجود طراحی سایت برای هر قشری به یک امر ضروری تبدیل شده است . در این مقاله به روند طراحی سایت با موضوعات علمی و تخصصی رشته ها میپردازیم . 

امروزه در تمامی حوزه ها ، دنیا در حال پیشرفت و دگرگونی میباشد و در نتیجه اخبار این حوزه و پیشرفت هایی که در این زمینه ایجاد میگردد شاید برای بسیاری از افراد جذابیت خاص خودش را داشته باشد. از سوی دیگر بسیاری از اساتید و دانشمندان لازم دارند تا خود را بهتر و بیشتر به سایر افراد بشناسانند یا دستاوردهای خود را در معرض عموم افراد قرار دهند. این افراد چنانچه یک وب سایت شخصی و علمی نداشته باشند ، مجبور هستند از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و ... استفاده نمایند که شاید در ابتدا خوش آیند به نظر برسد ولی در دراز مدت نمیتواند نیازهای مختلف افراد را پوشش بدهد.

حتی بسیاری از افراد علمی نمیدانند که نباید برای مکاتبات رسمی با شرکت ها یا سازمان های دیگر با ایمیل Yahoo یا Gmail مکاتبه نمود بلکه این افراد باید برای خودشان ایمیل با نام منحصر به فرد خودشان داشته باشند. این تنها زمانی میسر خواهد شد که شما آدرس وب سایت منحصر به فرد خودتان را داشته باشید مانند mysite.com .

همه میدانیم که چقدر مسائل و موارد مربوط به علم گسترده میباشد ، بنابراین داشتن یک وب سایت با طراحی سایت متناسب در هر زمینه در علم میتواند باعث جلب و جذب کاربران آنلاین در وب سایت ها شود.
به یاد داشته باشیم به دلیل اینکه مطالب زیادی در چنین وب سایت هایی قرار داده میشود به صورت اتوماتیک در وب سایت هایی مانند گوگل رتبه خیلی خوبی پیدا خواهند نمود.

در ابتدا شما برای اینکه طراحی سایت منحصر به فردی داشته باشید و مهمتر از همه زودتر به هدف اصلی خود برسید ،  باید طرح و برنامه برای طراحی سایت داشته باشید. البته ما در جلسه حضوری به شما مشاوره های بسیار خوبی را خواهیم داد تا در نهایت بتوانیم بهترین طراحی و برنامه نویسی و همچنین توسعه وب سایت در آینده را برای شما داشته باشیم. 

حتما سعی کنید در وب سایت علمی خود از توانایی و توانمندی های خود صحبت نمایید و به بهترین کیفیت از ما بخواهید تا این قسمت هم مانند صفحات دیگر وب سایت به خوبی پیاده سازی گردد. در این صفحه از تصاویر مختلف با کیفیت های بسیار خوب استفاده خواهیم نمود و البته برای معرفی توانمندی های علمی خود و یا سازمان خود حتما لازم باشد دسته بندی هایی را هم طراحی مینماییم تا کاربران سایت شما در کوتاهترین زمان به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.


سرویس هایی که در طراحی سایت با موضوعات علمی قرار دارد ؟ 

 اخبار در زمینه موضوعات مختلف علمی و تکنولوژیکی
بیوگرافی بزرگان
بخش پرسش و پاسخ برای ارتباط بیشتر با افراد آنلاین در وب سایت
 معرفی کتاب
نمایش و ارسال مقالات
فروشگاه
گرفتن تبلیغات مرتبط و غیر مرتبط  در وب سایت
آدرس های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک و ...
نمایش سخن بزرگان

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی