طراحی سایت

۲۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قطعا با طراح رابط کاربری در  طراحی سایت  آشنا هستید . مقالات قبلی ما در باره  طراحی سایت بود که به رابط کاربری نیز پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا به آینده  طراحی سایت و رابط های کاربری بپردازیم . درر ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.
در هر صورت، هر چیزی که در این مقاله می نویسم واقعا عملی نیست و وجود ندارد... البته تا امروز. ممکن است در آینده با این موارد رو به رو شویم. خیلی از این موارد شاید در زمینه طراحی سایت برای مدتی عمل نشود. بیایید به این موارد بپردازیم، زیرا در عین حال حدس زدن اینکه در آینده چه اتفاقاتی ممکن است در زمینه طراحی سایت بی افتد، می تواند هیجان انگیز و جالب باشد.

 چالش ها : صفحه نمایش

ما در حال حاضر دارای رابط های کاربری سه بعدی برای وب سایت ها نمی باشیم، زیرا تکنولوژی هنوز به این درجه نرسیده است. در هر صورت هم اکنون طراحان رابط کاربری ما آماده این موضوع نمی باشند. هلوگرام ها این روز ها از وضعیت بهتری برخودار شده اند و به راحتی ساخته می شوند. زمینه موارد متحرک و انیمیشنی نیز هر روز بهتر و بهتر می شود، اما هنوز به همان تکامل و صحتی که می خواهیم، نرسیده اند.

این مورد به این دلیل می باشد که هلوگرام ها معمولا نیاز به منابع نوری متعددی دارند. منظورم از این هلوگرام ها، نوعی می باشند که سطح بازتاب دهنده این منبع های نوری را ندارند. این محدودیت ها است که باعث می شود تا نیاز به تعاملات فیزیکی افراد با این هوگرام ها به وجود بیاید. اساسا منتظر هستیم تا هولوگرام هایی ساخته شود که به دلیل وجود ذرات تشکیل دهنده ای که دارند، برای ارزیابی آسان باشند.

 تنها موردی که هم اکنون می توانیم در این زمینه به آن ها دست یابیم، VRمی باشد. خوب البته این مورد به صورت مجازی می باشد. VR یک رابط کاربری سه بعدی شبیه سازی شده در صفحه نمایش های تخت می باشد. از این رو تنها ما نصف راه را طی نموده ایم. این مورد گفته شد تا دریابید که VR ها ممکن است آینده رابط های کاربری سه بعدی کاملی باشند.

 لوازم جانبی ورودی

بله، هر کسی TONY STARK را در فیلم IRON MAN دیده است که دستانش را در هوا مدام تکان می دهد و با صدای بلند به JAVIS دستور می دهد تا کاری را انجام دهد، و این صحنه به نظر بسیار هیجان انگیز می آید. تنها مشکل در این زمینه این می باشد که تکان دادن دستان تان به این شکل برای مدت زمان طولانی می تواند بسیار خسته کننده باشد. از هر بازیگری که وانمود می کند با این سیستم ها تعامل یافته است بپرسید. این مورد برای سکانس های طولانی اصلا امکان پذیر نمی باشد.

بخشی که فیلم ها در آن بسیار موفق شده اند، استفاده از دستورهای صوتی می باشد. مطمئنا ما هنوز AL ها را در اختیار نداریم، اما فرمان صوتی زمان های بسیار پیش بوده است. هر رابط کاربری  این چنینی نیاز دارد تا ما کنار یک میز بنشینیم و یا بی ایستم و دستورهایی را به صورت صوتی ارائه دهیم.

مردم اگر مجبور نباشد، از صفحه نمایش های لمسی بزرگی استفاده نمی کنند. اما این مورد درباره صفحه نمایش های کوچک صدق نمی کند.

فراتر رفتن از تکنولوژی های حاضر می تواند مثال دیگری از رابط های کاربری هلوگرامی باشد. رابط کاربری هلوگرامی یک ابزار OMNI-TOOLS می باشد که این روزها در حال فراگیر شدن می باشند. خیلی عالی است که بدانید که زمانی که این گونه ابزارها رو به روی تان قرار می گیرد، هلوگرام ها چگونه عمل می کنند، اما سعی کنید در این میان اندکی علم را نادیده بگیرید تا بتوانید به درک بالایی در این زمینه برسید.

ابزار OMNI-TOOL یک ابزار کاربردی می باشد که برای ارتباطات، آنالیز داده ها و تعامل با سخت افزاهای ناشناس استفاده می شود. و البته برای اذیت و آزار کردن مردم. ببینید، ما علم را در این جا نادیده گرفته ایم.

موضوع اصلی این جا است که این مورد یک رابط کاربری کاربردی است، زیرا کاملا مجازی و مفهومی می باشد و با هر چیزی که انجام می دهید، مطابقت می یابد و این رابط های کاربری بسیار با انگشتان دست انسان سازگار شده اند. هیچ حرکت بزرگ دیگری در این میان نیاز نمی باشد. توجه کنید که رابط های کاربری دیگری در دنیای مجازی و تکنولوژی این روز ها می توانند در صفحه نمایش های تخت که با صدا و ویس فعال می شوند، عملی شوند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

در  طراحی سایت دو نوع مشتری داریم  : یکی افرادیکه برای  طراحی سایت هزینه میکنند و دوم افرادیکه پول زیادی برای  طراحی سایت نمی دهند . در این مقاله قصد داریم تا شما را با یاددادن تخصص به مشتریان  طراحی سایت آشنا کنیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

مشتریان نوع دوم به سختی می توانند بودجه ای را برای پروژه  طراحی سایت  و یا راه اندازی و انتخاب یک تیم طراحی مهیا کنند. آن ها می توانند در برندسازی های زیبا سرمایه گذاری کنند، اما همیشه روش هایی را بر می گزینند که کمترین هزینه را برای آن ها باعث می شود و می توانند به این ترتیب در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

آن ها به این دلایل ساعت های زیادی را صرف ساختن بنرهای جدید وب سایت به صورت نقاشی می کنند و از فونت های اشتباهی به کار می برند و رنگ های مورد نظر آن ها خیلی جذاب نمی باشد. علاوه بر بودجه مالی، آن ها استعداد هایی را نیز در زمینه طراحی ندارند.

اگر این نوع از مشتریان وب سایت خود را شناختید، چرا نباید برای آن ها موفقیت هایی را باعث شوید؟ چرا نباید به آن ها ابزراهایی را ارائه دهید که برای ساخت طراحی های مدنظرشان بسیار مفید و کاربردی باشند؟

تمامی فونت ها، رنگ ها، فایل های لوگو و غیره شان را به صورت یک جا تنظیم نمایید. الگوهای طراحی را خلق کنید که آن ها می توانند استفاده کرده و از آن بهره ببرند. سپس به این مشتریان سایت خود یاد دهید که چگونه پروژه  طراحی سایت  را بدون این که از یک طراح وب سایتی مانند شما بهره بگیرند، مدیریت کنند.

"به این مشتریان سایت خود یاد دهید که چگونه پروژه  طراحی سایت  را بدون این که از یک طراح وب سایتی مانند شما بهره بگیرند، مدیریت کنند."

من نمی گویم که همه این کارها را به صورت رایگان برای آن ها انجام دهید. برای این که این تنظیمات را انجام داده و آن ها را برای عمل کردن در این راه آماده سازید، بهتر است به صورت ساعتی دستمزد دریافت کنید. شما می توانید در این زمینه اگر مایل بودید کمترین هزینه را دریافت کنید و یا حتی رایگان برای آن ها ارائه خدمت کنید.

در هر صورت فرقی ندارد، در پایان قدرتمند ساختن و آموزش به مشتریان وب سایت تان مطمئنا برای شما هم سودمند خواهد بود. به عبارت دیگر از هر دست بگیرید از همان دست پس می گیرید.

بگذارید تا مثالی را برای تان بیاورم تا این موضوع را راحت تر درک کنید.
مطالعات میدانی در قدرتمند سازی مشتریان وب سایت
یک مشتری وب سایتی که بودجه مالی زیادی ندارد، یک غروب جمعه نزد من آمد و گفت: "آیا می شود که یک تبلیغ در فیس بوک را هر چه سریع تر در صبح روز یکشنبه برای من آماده نمایید؟"

"نه، به این زودی نمی توانم."

در این مدت زمانی محدود، آن ها می توانند یک هفته زودتر از الگوهای طراحی که از قبل برای آن ها تنظیم نموده بودیم، استفاده نمایند. ما آن ها را تشویق می کنیم تا این کار را انجام دهند.

آن ها به این ترتیب می توانند از آرشیو خود استفاده کنند و تصاویر، فونت ها و رنگ هایی را که برای شرایط و پروژه شان متناسب می باشد را برگزینند. از این رو برای کسانی که سر رشته ای از طراحی ندارند و از بودجه مالی خیلی بالایی برخودار نمی باشند، ایده بسیار عالی است.

آیا باید طرح بندی ها را با محتواهای خود مطابقت دهیم؟ بله. آیا فاصله بین متن های ما نیز باید بیشتر شود؟ بله. آیا ترکیب بندی در این طراحی باید ساده تر شود؟ بله. البته در این جا موضوع این نمی باشد که کار آن ها با نحوه عملکرد ما به چه میزان تفاوت دارد.

تنها موردی که در این میان اهمیت دارد، توانمند ساختن مشتریان کم بودجه برای راه انداختن پروژه های شان می باشد. این مورد می تواند یک تبلیغ فیس بوک موفق شود. ما می توانیم به مشتریان وب سایت خود استعداد هایی را یاد دهیم که بتوانند در این موارد کوچک، از پس کارهای خود بربیایند.

مشتریان می توانند با کمک آموزش هایی که از طراحان وب سایت دریافت می کنند، از پس کارهای خود بر بیایند. برای آن ها به صرفه نمی باشد که برای این کارهای کوچک ما را به عنوان طراح وب سایت به کار بگیرند.

 شما برای آن ها سودی ندارید، از آن ها دوری کنید
در این جا یک سوال بزرگ و برجسته وجود دارد که توسط خانواده، دوستان و دیگر شرکت های  طراحی سایت  از ما پرسیده می شود: "چرا به مشتریان یاد می دهید تا کارهای طراحی خود را بدون کمک شما انجام دهند، در حالی که می توانستید از این موقعیت به نفع خود استفاده نمایید؟ شما به این ترتیب باعث می شوید تا فرصت های شغلی کمتری را به دست آورید و درآمدتان را کاهش می دهید".

در این جا یک جواب صادقانه وجود دارد: "این مورد همیشگی نمی باشد. با قدرتمند ساختن مشتریان، ما هیچ فرصت شغلی را از دست نمی دهیم. در حقیقت، ما نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب می نماییم و می توانیم اعتماد آن ها را جلب کنیم. چگونه؟ ما به این ترتیب به سادگی می توانیم به مشتریان خود بگوییم که به ما اعتماد کنید.

زمانی که می گوییم می خواهیم تا مشتریان قدرتمند شوند و به تنهایی به کارهای کوچک خود در زمینه طراحی بپردازند، پیشرفت های بیشتری را در حرفه خود به وجود می آوریم.

بله شاید بسیار خارق العاده باشد که تجارت های کوچک برای کارهای ناچیز و جزئی از ما کمک بخواهند تا نیازهای شان را در زمینه برند سازی و یا  طراحی سایت جدید تامین نماییم، اما ما می دانیم که خیلی از تجارت های کوچک بودجه کافی برای این گونه سرمایه گذاری ها ندارند و بنابراین بسیار ایده خوبی است که به عنوان طراح وب سایت در این زمینه به آن ها کمک کنید.

یاد دادن به مشتریان برای اینکه از یک سیستم عامل ساده و آنلاین استفاده کنند و کارهای شان را توسط آن ها انجام دهند، اثبات می کند که زمانی که به ما نیاز دارند، از آن ها پشتیبانی می کنیم. در این شرایط آینده نگری ما موجب موفقیت مان می شود و می توانیم  نتایج این کار خود را مشاهده کنیم. مشتریان شفافیت و حقیقت این قدرتمندسازی را دوست دارند و به آن اعتماد می کنند.

از این رو زمان انجام پروژه های بزرگ کی می رسد؟ چه زمانی تجارت آن ها رشد می کند و می توانند توانایی پرداخت سرویس های ما را داشته باشند؟ چه زمانی آن ها پول بیشتری را نسبت به زمان بیشتر به دست می آورند؟

آن ها می دانند که باید با چه کسی همکاری نمایند. آن ها می دانند که باید کجا به دنبال ما بگردند.

این مدل از اعتماد کردن و قدرتمند ساختن نباید در دنیای طراحی از تجارت ها و مشتریانی که کمبود بودجه مالی دارند، محروم شود. این موضوع باید یک قاعده جهانی شود: کمک کردن به مشتریانی که بودجه مالی زیادی ندارند، مهم ترین و صحیح ترین کاری است که هر طراح سایت و یا شرکت طراحی وب سایتی می تواند انجام دهد.

این امر تجارت های کوچک آن ها را توسعه می دهد و هم چنین برای تجارت شما به عنوان طراح وب سایت بسیار مفید می باشد و می تواند اعتماد و صداقت و درستی حرفه شما را افزایش دهد و همه شما را با این صفت های خوب بشناسند. زمانی که این تجارت های کوچک توسط لطف شما رشد یافتند و پول بیشتری را نسبت به زمان بیشتر به دست آوردند، برای انجام کارهای بزرگ و کوچک خود نیز بدون شک و بدون لحظه ای تعلل، به سمت شما می آیند و شما را انتخاب می کنند.

جدا از بعد و جنبه عرفانی این ماجرا، می توانید به عنوان یک طراح وب سایت و یا یک استدیو طراحی برای انجام امور خیر و ثواب مشهور شوید و افراد بیشتری تمایل داشته باشند که پروژه های بزرگ را به دست شما بسپارند، زیرا شما ثابت کرده اید که آدم درستی می باشید و به این ترتیب مردم می توانند به راحتی به شما اعتماد کنند و مهم ترین پروژه های زندگی شان را در اختیار شما بگذارند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

به عنوان طراح یک وبسایت که  طراحی سایت انجام میدهد یا حتی یک شرکت  طراحی سایت باید بدانید که چگونه پیش پرداخت پروژه  طراحی سایت خود را از مشتری  طراحی سایت خود بگیرید . در این مقاله قصد داریم این موضوع را بیشتر برای شما روشن کنیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

شما در این حالت از عصبانیت فریاد می زنید، زیرا صورتحساب تان هم چنان باز مانده است و شما نمی توانید به تنهایی از پس هزینه ها بر بیایید. من این سناریو را بارها و بارها در تجارت طراحی وب سایت خود و دیگران مشاهده نمودم. برای حل این مشکل، من راه هایی به شما پیشنهاد می کنم که می توانید از شر تاخیر در پرداخت مبلغ پروژه های طراحی وب سایت خود خلاصی بیابید.

چیزی که من متوجه شدم این می باشد که راحت ترین راه برای دنبال کردن مشتریان برای پرداخت های از موعد گذشته شان این می باشد که هرگز نگذاریم که در وهله اول در پرداخت های خود دیرکرد داشته باشند. شما باید پیش از شروع پروژه از آن ها مبالغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت نمایید.

گفتن این حرف آسان تر از عمل کردن آن می باشد، درست است؟ ممکن است از این که از مشتری وب سایت خود پیش پرداخت بگیرید، احساس خوبی نداشته باشید و همه هزینه پروژه را واگذار به نتیجه نهایی نمایید. اما همان طور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، پیش پرداخت گرفتن بسیار آسان تر از آن چه می باشد که فکر می کنید.

چرا از مشتریان  طراحی سایت  خود باید اول کار پیش پرداخت بگیرید ؟

برای این امر در این جا دلایل واضحی وجود دارد:

- شما زمانی که نیاز دارید می توانید از این پول برای پروژه  طراحی سایت  استفاده نمایید.
- زمانی را صرف دنبال کردن مشتری خود برای پرداخت های اولیه نمی گذرانید.
- شما می توانید در شب سرتان راحت روی بالش بگذارید، زیرا می دانید که پول در حساب بانکی تان موجود می باشد.
اولین مورد می تواند مهم ترین دلیل محسوب شود. داشتن پول نقد می تواند گزینه ها و آپشن هایی را در اختیار شما قرار دهد و شما را از اشتباه افتادن در تجارت خود منع نماید. جدا از فوایدی که پول نقد دارد، دلیلی که واقعا دوست دارم از پیش شروع پروژه از مشتری وب سایت مبالغی را دریافت کنم، به این ترتیب می باشد:

 برای من راحتی خیال به وجود می آورد.

- به این فکر نمی کنم که آیا مشتری در انتهای پروژه طراحی وب سایت پشیمان می شود یا خیر.

- به این فکر نمی کنم که آیا چک آن ها نقد می شود یا خیر.
- با فاکتور ها و صورت حساب هایی رو به رو نمی شوم که سه هفته از موعد پرداخت آن ها گذشته است.

 از این رو زمان خیلی زیادی را صرف فکر کردن درباره درآمد شغل طراحی وب سایت مستقل خود نمی کنم و بیشتر وقت خود را روی ارائه بهترین طراحی متمرکز می سازم. دریافت پیش پرداخت می تواند بار سنگینی را از دوش تان بردارد.

دیگر مزیتی که می توانید از این روش به دست بیاورید و هرگز به آن فکر نکرده بودید به این ترتیب می باشد: صرفه نظر کردن مشتریانت از پروژه طراحی وب سایت غیر ممکن می شود. و شما می توانید روی درآمد این پروژه برای خود حساب باز کنید.

و اگر هم در این میان مشتری باز هم از انجام پروژه منصرف شد، شما از قبل پول خود را دریافت کرده اید  و هر دو جانب می توانید به سوی کار و زندگی تان بروید.

 چگونه از مشتریان  طراحی سایت  خود پول پیش دریافت نماییم؟

به این منظور باید به این نکات توجه کنید:

- شما نباید به سختی موردی را به مشتری وب سایت خود بفروشید.
- شما نباید در این باره با مشتری وب سایت خود بسیار مذاکره نمایید.
- شما نباید یک فروشنده عادی باشید.

تمام کاری که باید انجام دهید این می باشد که اگر آن ها با پیش پرداخت موافقت نمودند، اندکی تخفیف برای آن ها قائل شوید. این تخفیف به سادگی می تواند با در نظر گرفتن 5 تا 10 درصد کاهش در هزینه کلی پروژه  طراحی سایت  انجام شود.

من تخفیف در پروژه های طراحی وب سایت خود را در کنار قیمت کلی اعلام می کنم: "اگر در هنگام امضای قرار دارد تمام هزینه ها پرداخت شود، 10 درصد تخفیف قائل می شوم." برای آن که مشتری را به فکر کردن در این باره سوق دهم، در تماس های خود قبل از فرستادن طرح های پیشنهادی به این نکته یادآورم می شوم. یا بعد از اینکه طرح پیشنهادی را مرور نمودند و می خواهند با شما همکاری نمایند، می توانید این موضوع را دوباره تکرار کنید.

من این کار را در یک تماس تلفنی و یا در یک ایمیل و یا هر دو تکرار می کنم. در تماس های تلفنی، من این موضوع را به عنوان بخشی از پروسه کاری خود اعلام می کنم. به یاد داشته باشید که من مشتری را وادار به کار کردن با خود نمی کنم و چیزی را به اجبار به آن ها تحمیل نمی نمایم. من تنها این مورد را به عنوان گزینه ای به آن ها ارائه می دهم که می توانند از آن استفاده نمایند.

من معمولا به این ترتیب عمل می کنم: "چگونگی پرداخت پروژه طراحی وب سایت به این ترتیب است که من 50 درصد پیش پرداخت می گیرم و مابقی در زمان X باید پرداخت شود و اگر شما مایل باشید تا در ابتدا تمامی هزینه پروژه طراحی وب سایت را پرداخت کنید، 10 درصد تخفیف به شما می دهم".

 
اما اگر من تخفیف دهم، آن همه پول را از دست خواهم داد؟

بیایید این گونه فکر کنیم که پروژه ای در اختیار داریم که هزینه آن 000/80 دلار می باشد و ممکن است مشتری سایت با خود این چنین بگویید: "طراح وب سایت هشت هزار دلار را به عنوان تخفیف از قیمت اصلی کم خواهد کرد." اما واقعا چیزی که اتفاق می افتد این می باشد که تخفیف از قبل  اعمال شده است.

از این رو این مبلغی است که طراح وب سایت حتی در صورت فسخ قرارداد دریافت خواهد کرد. من ترجیح می دهم که قیمتی تخفیفی را به گونه ای به مشتریان وب سایت خود ارائه دهم که با قیمت اصلی در ذهن خودم مطابقت دارد.

زمانی که پروژه طراحی را برای کار کردن قبول می کنم، قیمت کاهش یافته همان قیمت اصلی است که من در ذهن خود در نظر داشته ام. اگر مشتری تصمیم داشته باشد که قیمت تخفیفی را انتخاب نکند، ما همان روش قبلی را در پیش می گیریم و از آن ها 50 درصد به عنوان پیش پرداخت دریافت می نماییم. من به این روش این گونه نگاه می کنم که 10 درصد به مبلغ کلی پروژه ام که در دو قسط پرداخت می شود، اضافه خواهد شد.

من پروژه های طراحی وب سایت را با این ذهنیت قبول می کنم. من فکر می کنم که قیمت واقعی بدون تخفیف برای من 10 درصد بیشتر به همراه خواهد داشت. البته من این موضوعات را با مشتریان سایت خود در میان نمی گذارم. در هر صورت رو به روی مشتریان وب سایت دو گزینه وجود دارد که می توانند بر اساس آن تصمیم گیری نمایند.

قیمت های من بر اساس بازار خاصی نمی باشد و از این رو چه قیمت 10 درصد بالاتر باشد و یا پایین تر باشد فرقی ندارد، زیرا هیچ قیمت ثابت و یکسانی در این میان وجود ندارد که ارائه کنم. مشتری می تواند به سمت طراحان وب سایت دیگری برود که کارشان را در ازای 50، 500 و یا 5000 دلار ارائه می دهند. از این رو کدام قیمت صحیح می باشد؟ این جا مشتری است که باید تصمیم بگیرد که کدام مورد متناسب شرایط شان می باشد.

اگر این ایده تخفیف گرفتن را نادیده بگیرید و دو گزینه دیگری را برای مشتریان وب سایت خود روی میز بگذارید، می تواند شرایط را برای شما سخت و دشوار سازد. من پیشنهاد می کنم که تمامی طراحان مستقل سایت از این روش استفاده کنند.

شما توسط این روش زمانی که وارد بحث و مذاکره با مشتریان وب سایت خود می شوید، قیمتی را در ذهن خود در نظر دارید. این قیمت چیزی است که می خواهید از پروژه طراحی وب به دست بیاروید. شما به خود این چنین می گویید: "من نمی خواهم این پروژه را کمتر از X قبول نمایم".

اگر هم مشتری در این میان از شما اصرار نمود تا قیمت را بیشتر کاهش دهید می توانید این گونه پاسخ دهید: "موردی ندارد، می توانم 10 درصد تخفیف قائل شوم، اما در صورتی که تمام هزینه را در ابتدای پروژه  طراحی سایت  به من پرداخت نمایید". از این رو شما از درخواست آن ها به نفع خود استفاده می کنید.

 
مزیت های این روش بر حرفه  طراحی سایت  مستقل شما

توسط این روش که شما پیش پرداخت هایی را به طور کامل و یا حتی 50 درصد از آن را دریافت نمایید، مزیت هایی را به دست می آورید:

- پیش بینی بهتر درآمد موجود در تجارت  طراحی سایت  مستقل خود.
- پیشرفت و رشد و سرمایه گذاری دوباره در حرفه خود.
- داشتن حق انتخاب اینکه با چه کسی کار کنید و بهترین پروژه های طراحی وب سایت را برگزینید.
- تمرکز روی انجام بهترین کار و نتیجه برای مشتریان وب سایت.
- داشتن راحتی خیال اینکه صورت حساب من پرداخت شده است و نیازی نیست تا دنبال مشتری باشم تا پرداخت های خود را انجام دهد.
- می توانم مدت ها قبل از اتمام پروژه، پول را در حساب بانکی خود ذخیره نمایم.

در هر صورت صورتحساب های مشتریان به هر طریقی و در نهایت باید پرداخت شود. اما شاید باعث شود که ماه ها و هفته ها انتظار بکشید که این موضوع برای یک طراح وب سایت مستقل موضوع بسیار دردناک و سختی می باشد و ناامیدی را در این حرفه به وجود می آورد.

از این رو توصیه می شود تا طراحان مستقل وب به این ترتیب عمل کنند تا در دریافت پرداخت های خود از مشتریان مشکل نداشته باشند و به درآمدی که در این زمینه به دست می آورند، امیدوار باشند. این روش ارائه قیمت تخفیفی می تواند شما را از شر مشکلات بسیاری برهاند و راحتی خیال را برای تان فراهم می نماید. از این روش استفاده کنید تا بتوانید به خوبی در شغل  طراحی سایت  خود درآمد کسب کنید و نگران مسائل مالی نباشید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم تا شما با روند تبدیل مشتریان  طراحی سایت تان به مشتریان واجد شرایط آشنا کنیم. اگر با این روند آشنایی ندارید ، توصیه میکنیم تا پایان این مقاله را بخوانید . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

من یک مراجعه کننده ای جهت مشاوره داشتم که حرفه طراحی سایت مستقل را به تازگی شروع کرده بود. زمانی که به من مراجعه نمود، گفت که مشکل او صرف زمان بسیار روی پروژه ها و پروپوزال ها می باشد و از این رو نمی توانست به صورت متناسبی معاملات خود را به پایان برساند. بعد مدت زمانی که اندکی با هم صحبت کردیم، متوجه شدیم که مشکل او در عدم واجد شرایط ساختن مشتریان وب سایت می باشد.

از جایی که او اشتیاق بسیاری به شغل طراحی سایت خود داشت، همیشه زمان زیادی را برای نوشتن پروپوزال ها برای هر کسی که با او تماس می گرفت و برای او ایمیل می فرستاد، صرف می نمود.

و اما امروز او می تواند فروش بیشتری را به دست آورد، زیرا زمان خود را روی بخش های مهمی متمرکز می سازد و مطئمن می شود که آیا پروژه طراحی و یا مشتری وب سایت برای تجارت او مفید می باشد یا خیر.

در این جا سوالاتی وجود دارد که باید قبل از بهبود دادن تصمیم گیری های خود در رابطه با پذیرش و یا عدم پذیریش مشتریان وب سایت تان از خود بپرسید.

آیا مشتریانتان به خدماتی که ارائه می کنید نیاز دارند ؟

شما ممکن است با مشتری وب سایتی رو به رو شوید که به نظر می رسد که در زمینه طراحی وب سایت بسیار فعال می باشد. اما با اندکی تحقیقات و بررسی های بیشتر، شما متوجه می شوید که که کار آن ها توسط یک شخص دیگر در خانه مدیریت می شود. ممکن  است آن ها از این روند خود راضی باشند و نخواهند تغییری در پروسه کاری خود ایجاد کنند.

مهم ترین موضوع این می باشد که قبل از این که زمان بسیار چشمگیری را صرف کار کردن با آن ها کنید، دریابید که آیا واقعا می خواهند با شما کار کنند یا خیر و یا خریدار واقعی می باشند یا خیر.

آیا تجربه های مختلف برای مشتریان  طراحی سایت خود دارید ؟

آیا تا به حال در زمینه فعالیت مشتریان سایت خود تجربه کسب کرده اید و یا باید پیش از شروع پروژه، یادگیری و آموزش هایی را به دست آورید و یا نرم افزار و یا ابزارهایی را خریداری کنید؟ اگر این چنین است، آیا قادر خواهید بود تا تمام این هزینه را در پروژه طراحی آن ها جبران نمایید؟ در میان این موضوعات، شما همیشه باید همراه با آن ها در پروژه پیش روید و اجازه دهید تا شرایط و وضعیت تان را مشاهده نمایند. اگر شما توانستید تا اعتماد آن ها را جلب نمایید، ممکن است تمایل داشته باشند تا با شما کار کنند.

آیا مشتریان  طراحی سایت شما بابت پروژه هایی که انجام میدهید، هزینه پرداخت می کنند؟

حتی اگر خیلی سخت باشد بسیار ایده عالی است که در ابتدای معامله با مشتری وب سایت خود همه چیز را بگویید و مطمئن شوید که آن ها توانایی پرداخت چنین پروژه طراحی وب سایتی را دارند. می توانید تحقیقاتی انجام دهید و دریابید که این مشتریان تان در معامله های گذشته خود چگونه عمل کردند. آیا پرداخت های آن ها به موقع بود؟ مشکلات و نقاط ضعف آن ها در کدام بخش ها وجود داشت؟

آیا مشتریان فرصت های شغلی و پروژه های بیشتری را برای تان فراهم می کنند؟

کار کردن به صورت تنهایی و مستقل به این معنا می باشد که شما باید زمان زیادی را صرف بازاریابی و تبلیغ عملکرد ها و توانایی های خود کنید. انجام پروژه های متوالی و مکرر می تواند بسیار آسان باشد. مشتریانی که می توانند فرصت های شغلی بیشتری را برای تان فراهم سازند، باعث می شوند تا اطمینان حاصل نمایید که حرفه طراحی وب سایت شما هم چنان ادامه خوهد داشت و به پروژه های طراحی سایت بیشتر و به تبع آن به درآمد های بیشتری دست خواهید یافت.

برخی اوقات مشتریان وب سایت دقیقا نمی دانند که طراحی سایت و یا برنامه نویسی وب چه هزینه هایی دارد و متوجه این نمی باشند که چه مدت زمانی صرف این گونه پروژه ها می شود. خیلی از مشتریان فکر می کنند که پروژه  طراحی سایت  مانند یک کالا در قفسه موجود در یک سوپر مارکت است که باید برچسب قیمت روی آن خورده باشد.

همان طور که بارها مشاهده نمودید، آن ها ممکن است دچار شک و تردید شوند و نخواهند قیمت پیشنهادی خود را با شما به اشتراک بگذارند. فکر آن ها چیزی شبیه این مورد می باشد: "اگر بودجه خود را به آن ها بگویم، نمی توانم بهترین قیمت را از آن ها دریافت نمایم".

این موضوع می تواند یک پرچم قرمزی باشد که نشان می دهد مشتریان وب سایت به شما اعتماد ندارند. این وظیفه و مسئولیت شما می باشد که به آن ها آموزش دهید. به طور تصادفی قیمت هایی را بگویید و نتیجه را از رفتار آن ها مشاهده نمایید.

برای مثال، شما ممکن است به این ترتیب عمل کنید: "بر اساس توضیحات شما، قیمت این طراحی وب سایت حداقل حدود 5000 دلار و یا حداکثر حدود 8000 دلار می باشد. آیا این مبالغ بیش از قیمت پیشنهادی شما می باشد؟"

در این حالت برخی از مشتریان وب سایت به شما می گویند که هیچ قیمت پیشنهادی را در ذهن خود ندارند و از هزینه های پروژه های طراحی وب سایت مطلع نمی باشند. سپس دوباره می توانید قیمت های دیگری را ارائه دهید و ممکن است در این میان این گونه پاسخ ها را بسیار بشنوید: " خدای من! از آن چه که فکر می کردیم بیشتر می باشد". همه آن ها به طور کلی یک قیمت پیشنهادی را در ذهن خود دارند.

 آیا محدویت زمانی خاصی در پروژه طراحی سایت  وجود دارد؟

اگر محدودیت زمانی مشخصی برای اتمام پروژه طراحی وب سایت مشتری تان وجود دارد، به این معنا می باشد که شما نیاز دارید تا کار و پروژه آن ها را دوباره برنامه ریزی کنید و ساعات خاصی را برای تکمیل طراحی آن ها در نظر بگیرید.

قبول پروژه های  طراحی سایت عجله ای و یا بدون هیچ دلیل منطقی، به این معنا می باشد که انجام باقی پروژه های مشتریان سایت خود را عقب می اندازید. و به این ترتیب مشتریان دیگر خود را ناراضی نگه می دارید و فرصت های شغلی بیشتر و بیشتری را از دست می دهید.

پروژه های طراحی وب سایت عجله ای می توانند مشکلات بسیاری را در حرفه شما باعث شوند. در این میان، فشار روی تکمیل یک پروژه طراحی وب سایت سریع می تواند شما را نسبت به مشتریان وب سایت تان عصبی سازد و این مقصر شما هستید که این گونه پروژه ها را بدون فکر و دلیل منطقی قبول کرده اید و عواقب آن نیز بر گردن شما می باشد.

بهبود دادن و واجد شرایط ساختن مشتریان وب سایت تان می تواند مهم ترین بخش شغل طراحی وب سایت شما باشد. زمانی را در نظر بگیرید که تا قبل از پروژه طراحی وب سایت، خود را از مواجه شدن با هر گونه مشکل احتمالی به دور بدارید.

توجه به مشتریان واجد شرایط باید بخش ضرروی هر پروژه طراحی وب سایتی باشد که می خواهید روی آن کار کنید. مطمئن باشید که با اندکی صرف زمان و تحقیق کردن در این باره، شما نهایتا مشتریان وب سایتی را به دست می آورید که از کار کردن با آن ها لذت می برید و نتیجه نهایی برای شما تجربه شگفت انگیزی می شود.

سعی کنید به سرعت و عجولانه هر پروژه طراحی سایتی را قبول نکنید، زمانی را صرف کنید تا دریابید که آیا این پروژه و یا این مشتری وب سایت، متناسب شما و شرایط تان می باشد یا خیر، در غیر این صورت تعلل نکنید و از پذیرفتن آن مشتری و پروژه سرباز بزنید و مطمئن باشید که به این ترتیب می توانید موجبات راحتی و امنیت هر چه بیشتر خود را فراهم سازید.

شما می توانید مشتریان و درآمدی که می خواهید به دست آورید، حتی اگر تازه کار باشید. شما مجبور نیستید که با مشتریان دردسرساز و پروژه های نامطلوب ارتباط برقرار کنید و یا کار کنید. با قدرت هر چه بیشتر مشکل مشتری وب سایت تان را حل کنید و به این ترتیب شما به یک منبع فوق العاده گران بها تبدیل می شوید. این کار را به نحو احسنت انجام دهید و از این رو متوجه خواهید شد آن ها مایل خواهند بود که برای جلب رضایت شما به رقابت بپردازند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

همه نیاز داریم تا پروژه هایمان ، توسط شرکت ها و برند های مطرح دیده شود. در پروژه های  طراحی سایت نیز همین گونه است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه جلب توجه برندهای بزرگ را برای پروژه های  طراحی سایت  ویا هر پروژه دیگر بیان کنیم. در ادامه با  طراحی سایت همراه باشید.
از این رو چگونه می خواهید نظرشان را جلب کنید؟ برند های بزرگ و مشهور در دنیا به دنبال چه کارمندان و یا طراحان مستقلی می باشند؟  ما در این مقاله طراحی سایت سعی داریم تا به توصیه ها و پیشنهادتی بپردازیم که باعث می شود تا شما توسط برند های مشهور و بزرگ متوجه قرار بگیرید. به دلیل اینکه شاید این توصیه ها برای همه افراد به کار نرود، باید ابتدا تست و بررسی شده و سپس به کار بسته شود.

در  طراحی سایت یک نمونه کار قوی بسازید.
در نهایت، اولین چیزی که هر برند بزرگ و مشهوری می خواهد، نگاه کردن به کارهایی است که در گذشته انجام داده اید. حتی اگر دارای رزومه و یا CV با توصیفات و تشریحاتی باشید، باز هم این برند های بزرگ، مثال ها و نمونه هایی از کارهایی که انجام داده اید را می خواهند، آن ها به توضیحات طولانی خیلی توجه نمی کنند.

آن ها تنها از خواندن روزمه ها و CV ها می خواهند دریابند که کارمند و یا شخص مورد نظر تا چه حد استعداد دارد. مطمئن باشید که تحصیلات ارشد و بالاتر در جلب نظر آن ها تاثیر گذار می باشد، اما وجود تصاویر در نمونه کار تان می تواند بیش از این حرفا بی ارزد. برند های بزرگ و برجسته بیشتر به کارهایی که در گذشته انجام داده اید راغب می باشند و می خواهند دریابند که زمانی که یک نوجوان بودید، چه نمراتی را به دست آوردید.

اطمینان حاصل کنید که یک نمونه کار عالی را برای خود تهیه می کنید که می تواند نشان دهنده کاری که انجام می دهید باشد و به خوبی از شما و استعداد های تان تعریف نماید.اگر به تازگی می خواهید در این زمینه فعالیت کنید، سرویس های تان را به تجارت های محلی تان با در نظر گرفتن تخفیف و یا به صورت رایگان ارائه دهید.

حتی اگر شما طراحی را برای یک مغازه شیرینی فروشی کوچک در انتهای خیابان انجام می دهید، سعی کنید به خوبی کار خود را در معرض نمایش بگذارید. با این روش، شما کارهایی را انجام می دهید که برای نام بردن از آن ها در نمونه کارتان افتخار می کنید. شما هرگز نمی دانید که کوچک ترین و جزئی ترین کارهای تان نیز می تواند روی تصمیم گیری برند های مشهور و بزرگ تاثیر گذار باشد.

زمانی که درباره نمونه کارها صحبت می کنیم، نباید به این فکر بی افتید که هر بخش از پروژه و کاری که انجام داده اید را باید نشان دهید.
 
در  طراحی سایت برخی کارها و پروژه ها را به صورت رایگان انجام دهید.

هر کسی موارد رایگان را دوست دارد. و شما زمانی که دریابید که برند های اصلی از مشاهده کارهای رایگانی که انجام داده اید بسیار جذب شما می شوند، متعجب خواهید شد. اگر یک طراح وب سایت می باشید، ارائه رایگان مجموعه آیکون و یا یک جفت الگوی PSD می تواند شما را در نظر برند های بزرگ، برجسته نمایان سازد. اگر شما سرویس های بازاریابی را ارائه می دهید، می توانید کتاب های الکترونیکی را به صورت رایگان عرضه بدارید. هر سرویسی که ارائه می کنید فرقی ندارد، شما باید به ساخت مواردی به صورت رایگان فکر کنید که خیلی وقت تان را نمی گیرد ولی برای مخاطبان و کسانی که از آن ها استفاده می کنند، بسیار ارزشمند و مفید می باشد

برای  طراحی سایت در میان رقیبان تان پایدار وبرجسته باشید.

به یاد داشته باشید که برند های بزرگ با طراحان وب سایت مستقل بسیاری صحبت می کنند و آن ها ایمیل های بسیاری را به صورت روزانه از این بابت دریافت می نمایند. شما نیاز دارید تا اطیمنان حاصل نمایید که در میان رقیبان خود ممتاز و برجسته دیده می شوید. یک راه برای این کار این است که از روش مناسبی به کار بگیرید. زمانی که متوجه می شوید که برند های بزرگ به دنبال یک طراح مستقل می باشند، به جای این که به آن ها ایمیل دهید و نمونه کار خود را کپی و پیست کنید و به برای آن ها ارسال کنید، مستقیم به دفتر کاری آن ها بروید و کتابچه چاپی نمونه کارتان را به آن ها ارائه دهید. شاید پرینت و موارد چاپی به نظر هنر قدیمی باشد، اما اینکه این روز ها از این هنر خیلی استفاده نمی شود، می تواند یک پوئن مثبت برای شما باشد تا در میان رقیبان تان متفاوت دیده شوید.

طراحان مستقل برای شرکت های  طراحی سایت 

در بیشتر شرایط، برند های بزرگ مایل می باشند بیشتر با شرکت های طراحی کار کنند تا با افراد مستقل. دلیل این امر می باشد که آن ها می خواهند از مزایا کار گروهی بهره ببرند. خیلی از پروژه های بزرگ یک شرکت طراحی وب سایت به طراحان مستقل در منزل واگذار می شود، از این رو سعی کنید که با شرکت های طراحی دیجیتالی بسیاری کار کنید تا به این صورت در انجام پروژه های شان سهیم شوید و بتوانید نظر برند های بزرگ را جلب نمایید.

 شما می توانید به متد های جلب نظر برند های بزرگ که در بالا به آن اشاره شد، نیز دوباره روی آورید. یک لباس رسمی و شیک بپوشید، نمونه کار عالی و چشمگیری را برای خود بسازید و مستقیم به دفتر کاری شان بروید. این روش بهتر از ارسال ایمیل در صندوق ورودی شان می باشد و تاثیر بسیار بیشتری در بر دارد.

در کنار این مورد، باید به دنبال استدیو و یا شرکت های طراحی دیجیتالی در کشور خود باشید (بله کشور نه منطقه خود؛ زیرا حداقل چند نفری از راه دور تمایل دارند تا با شما کار کنند) و برای آن ها یک ایمیل ارسال کنید. سعی نکنید که به یک ایمیل کلی و عمومی بسنده کنید و آن را برای 50 شرکت طراحی به صورت مشابه ارسال نمایید- شما از این روش هیچ نتیجه ای را به دست نمی آورید.

به جای این مورد، شرکت های طراحی دیجیتالی را که به نظر می رسد با برند های بزرگ کار می کنند را انتخاب کنید و برای آن ها یک ایمیل شگفت انگیز و مناسبی را بنویسید. زمانی که این شرکت ها شما را پذیرفتند، از نام شما نیز در پروژه های تیمی خود اسم می آورند و این مورد به نفع شما می باشد. به گونه ای خود را برای این شرکت ها نمایان سازید که آن ها گمان کنند که اگر با شما کار نکنند، موقعیت بسیار خوبی را از دست می دهند. به آن ها متذکر شوید که چگونه می توانند با سرویس هایی که ارائه می دهید و تجربه هایی که در اختیار دارید، بر ارزش تجارت شان بی افزایید. اگر زمان کافی دارید و موافق می باشید، سعی کنید به صورت مستقیم این سرویس های خود را به آن ها نشان دهید.

برای مثال، اگر شما یک طراح وب سایت می باشید، یک بخش از وب سایت آن ها را دوباره طراحی کنید و توضیح دهید که چگونه طراحی مجدد شما می تواند سایت شان را بهبود دهد. اگر یک بازاریاب می باشید، از هوش خود بهره بگیرید و به آن ها بگوید که رقیبان شان چه کارهایی انجام می دهند و چه کمبود هایی نسبت به رقیبان خود دارند. بعد از این که ایمیلی را به آن ها ارسال نمودید، اگر پاسخی را دریافت نکردید، از این که پیگیر شوید تا اطمینان حاصل نماید که ایمیل تان در میان انبوه ایمیل هایی که آن ها دریافت می کنند گم نشده است، نترسید. شاید به این ترتیب اندکی از زمان تان گرفته شود، اما به یاد داشته باشید که اگر حتی نظر یک برند بزرگ را بتوانید جلب کنید، به راحتی می توانید برند های مشهور دیگر را نسبت به خود متوجه و آگاه سازید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

درجهان میلیون ها وبسایت ساخته شده اند و هم اکنون که این مقاله را میخوانید شاید میلیون ها وبسایت دیگر درحال راه اندازی باشند . اما معیار در  طراحی سایت چیست ؟ ممکن است چه اشتباهاتی در  طراحی سایت ، آن را به حاشیه براند ؟ در ادامه با  طراحی سایت همراه باشید.

در  طراحی سایت  باید بصورت همزمان زیبایی و کارایی آن را مدنظر قرار دهیم، زیبایی و خلاقیت در  طراحی سایت  حرفه ای بسیار تاثیرگذار است ولی اگر کارایی لازم را نداشته و بازدیدکنندگان شما نتوانند بخوبی از امکانات آن بهره مند شوند ارزشی نخواهد داشت. در این مقاله قصد داریم 7 نکته اساسی که طراحان و کدنویسان در  طراحی سایت  به آن توجهی نمیکنند بررسی کرده و راه پیشگیری از آنها را به شما آموزش دهیم.
1- جستجو در سایت

اینترنت مانند آرشیوی از اطلاعات است، اگر سایت شما دارای مطالب روزانه و یا وبلاگ است امکان جستجو در آن امری ضروری خواهد بود،  طراحی سایت  باید به شکلی باشد که بازدیدکنندگان خیلی سریع به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند و جستجو در سایت یکی از بهترین روش ها برای این کار است.

پیشنهاد:
موتور جستجوی گوگل قویترین موتور در حال حاضر می باشد که امکانی به نام Custome Search Engine یا همان موتور جستجوی شخصی را برای استفاده در  طراحی سایت  ارائه کرده است. شما پس از ثبت نام، کد HTML گوگل را دریافت کرده و در سایت خود قرار میدهید به این ترتیب یک موتور جستجوی قدرتمند در سایت خود خواهید داشت.

 طراحی سایت  با نوار جستجوی گوگل

    کد زیر یک نمونه فرم HTML است برای نمایش جستجوی گوگل بر روی سایت بدون تغییر در  طراحی سایت شما استفاده میشود. تمام کاری که باید انجام دهید قرار دادن آدرس سایت خود در کد زیر است، همچنین میتوانید عبارت مربوط به دکمه جستجو را تغییر دهید.

2- خوانا نبودن متن در  طراحی سایت 

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی سایت خوانا بودن نوشته های موجود در آن است. مسلما طراحی زیبا و خلاقانه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب خواهد کرد ولی برای دریافت اطلاعات نیاز به استفاده از نوشته خواهیم داشت. استفاده از فونت های نامتعارف و یا رنگ های نامناسب در طراحی سایت میتواند خواندن مطالب را برای کاربران دشوار کرده و موجب خروج آنها از سایت شما شود.

پیشنهاد:
ترکیب رنگ مورد استفاده در طراحی سایت های بزرگ را بررسی کنید تا به تاثیر استفاده از رنگ در خوانایی مطالب پی ببرید. همچنین مقاله ترکیب رنگ سایت با الهام از طبیعت میتواند به شما کمک کند.
در طراحی سایت و بخش های مختلف آن از فونت های معمول و آشنا برای چشم خوانندگان استفاده کنید و ار نوشته های خیلی ریز پرهیز کنید.

3- رعایت اصول نگارش در سایت
محتوای مطالب وبسایت برای آن بازدیدکننده جذب خواهد کرد. ساختار نوشته و رعایت اصول نگارشی میتواند به اندازه طراحی سایت بر موفقیت و شکست شما تاثیر داشته باشد. در دنیای امروز اینترنت کاربران مطلبی را نمیخوانند مگر آنکه واقعا برای آنها مفید و جالب توجه باشد، در نتیجه ابتدا نگاهی کلی به مطلب و سرفصل های آن خواهند کرد. گاهی اوقات طراحی سایت و یا بی سلیقگی نویسنده موحب بی توجهی به این نکته اساسی و عدم استفاده از سرفصل و تگ های HTML میشود.

عنوان مناسب و مجزایی برای هرصفحه از سایت مشخص کنید تا بازدیدکنندگان شما بدانند که در هر لحظه در چه صفحه ای قرار دارند، مشاهده میشود که در نمونه هایی از طراحی سایت حتی نام صفحات به درستی انتخاب نمیشوند.

پیشنهاد:
با استفاده از دستورات CSS و HTML صفحات داخلی سایت را بدرستی طراحی کنید:
 طراحی سایت  را به گونه ای انجام دهید که فاصله مناسب بین خطوط و نوشته و عکس ها رعایت شود.
بروزرسانی و بازبینی را همزمان انجام دهید. افزودن مطالب جدید با رعایت اصول بسیار مناسب است ولی گاهی نوشته های قبلی سایت را بازبینی کرده و اشتباهات موجود را رفع کنید.

4-  طراحی سایت  با دسترسی مناسب

آدرس دهی، طراحی منو ها و دسترسی آسان به بخش های اصلی عوامل موثری بر افزایش کارایی سایت شما هستند که بخوبی باید در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرند. استاندارد مشخصی برای اینکار در طراحی سایت وجود ندارد و باید متناسب با محتویات هر سایتی انجام شود.

اگر از نوشته برای آدرس دهی به صفحات استفاده میکنید باید کوتاه و گویای مطالب آن صفحه باشد و اگر با استفاده از تصاویر برای تعیین بخش های مختلف در طراحی سایت بهره میگیرید، ارتباط معنایی تصویر و محتوای صفحه اهمیت بالایی خواهد داشت. لینک های خراب نباید جایی در صفحه اصلی شما داشته باشند و مهمتر از همه اینکه هیچ لینکی از صفحه اصلی به خود آن قرار ندهید!

5- تنوع صفحات در طراحی سایت

خلاقیت و استفاده از گرافیک زیبا بسیار مفید است ولی زیاده روی در آن بخصوص برای طراحی سایت اثر معکوسی بهمراه خواهد داشت. طراحی ظاهری متفاوت و مجزا برای هر صفحه از سایت نتیجه ای جز سردرگمی کاربران نخواهد اشت. فرقی نمیکند که طراحی سایت شما تا چه اندازه جذاب باشد، اگر ارتباط گرافیکی مناسبی بین صفحات برقرار نکنید کاربران با آن راحت نخواهند بود و سایت شما را ترک میکنند.

6- استفاده از موسیقی متن

کاربران بدنبال کارایی و محتوای مناسب در طراحی سایت شما هستند و 99 درصد آنها اهمیتی به موسیقی متن سایت شما نمیدهند. بعضا مشاهده میشود که اشتباه بدتری در طراحی سایت انجام میشود و برای هر صفحه موسیقی جداگانه ای قرار میدهند که نتیجه ای جز برهم زدن آرامش و مصرف پهنای باند بازدیدکنندگان نخواهد داشت.

7- آزمایش کارایی طراحی سایت

طراحی سایت خود را به گونه ای انجام دهید که بر روی تمام مرورگرها قابل مشاهده باشد، پس از پایان کار لیستی از دستگاه ها و مرورگرها تهیه کنید و نحوه نمایش سایت بر روی هرکدام را آزمایش کنید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

گوگل که یکی از مهم ترین نقش ها را در زندگی دیجیتال انسان ها بازی می کند ، اهمیت ویژه ای به محتوا و کاربرپسند بودن  طراحی سایت می کند . در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که تا چه حد بعد از  طراحی سایت ، در سئو و بهینه سازی محتوای تازه تاثیر مثبت دارد ؟ در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

با سایت های بزرگ و قدیمی فراهم شده است. توجه گوگل به محتوای تازه در سایت شرایط مناسبی را برای وبمستران ایجاد کرده تا بدون ترس از جریمه گوگل نهایت استفاده را از آن ببرند.
بطور حتم شما نیز هنگام جستجو در گوگل و به ویژه برای کلمات کلیدی سایت خود با سایت هایی مواجه میشوید که در گذشته اثری از آنها برای کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل نبوده ولی به یک باره و در زمانی کوتاه در رتبه سوم تا دهم قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که استفاده از این فرصت نه تنها برخلاف قوانین گوگل نبوده و سایت شما اسپم نمیشود، بلکه مورد تشویق و تایید گوگل نیز می باشد. به همین دلیل برخلاف تکنیک های رایجی مانند خرید بک لینک دیگر ترسی از جریمه سایت در آینده نخواهید داشت.

برای استفاده از این فرصت سه روش اصلی به شما معرفی خواهیم کرد ولی قبل از شروع به کار بدنبال کلمات یا عبارتی باشید که نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول دچار تغییرات زیادی میشود. معمولا این اتفاق در عبارات طولانی تر بیشتر مشاهده میشود که در میان آنها میتوان کلمات پر جستجو و ارزشمند زیادی نیز یافت.

تولید محتوای هدفمند برای سئو و بهینه سازی بعد از  طراحی سایت

کلمات و عباراتی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند ولی رقابت کمی در صفحه اول گوگل برای آنها وجود دارد و یا نتایج صفحه اول بطور مرتب تغییر میکنند را شناسایی کرده و یک محتوای تازه و مفید متناسب با آن تهیه کنید. اگر در تلاش اول و با گذشت دو تا سه روز از ایندکس صفحه توسط گوگل خود را در نتایج صفحه اول مشاهده نکردید همین کار را با عبارتی طولانی تر و ساده تر امتحان کنید. با آزمون و خطا بخوبی با نحوه استفاده از این روش آشنا خواهید شد.

گاهی اوقات عبارتی که گوگل بعنوان کلمه کلیدی محتوای تازه سایت انتخاب مبکند با چیزی که در نظر شماست متفاوت است و فکر میکنید که جایگاه مناسبی بدست نیاورده اید. قبل از نتیجه گیری ترکیبات مختلف و عبارات پرکاربرد متن خود را موردبررسی قرار دهید زیرا ممکن است با لینک همان صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول گوگل رسیده باشید.


محتوای تازه مکمل محتوای قدیمی هستند
همه ما تجربه این موضوع را داشته ایم که صفحه مشخصی از سایت در یک یا دو کلمه کلیدی رتبه بسیار مناسبی مانند نتیجه اول یا دوم گوگل را داشته و بعد از گذشت مدتی جایگاه خود را از دست داده است. در این موارد استفاده از محتوای تازه و بروزرسانی آن صفحه میتواند تاثیر بسزایی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی را داشته باشد.

برای اینکار کافی است تا در حد یک پاراگراف توضیحات تکمیلی به متن خود اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که محتوای تازه شما مربوط به موضوع صفحه بوده و شامل کلمه کلیدی مورد نظر نیز باشد. در برخی موارد مشاهده شده است که قرار گرفتن نظرات جدید در پایین یک صفحه میتواند از نظر گوگل به معنی محتوای تازه یا بروزرسانی مطلب شناخته شود ولی استفاده ابزاری از آن و ارسال نظرات هرز توسط خود صاحب سایت ممکن است موجب کاهش رتبه آن نیز گردد.
پس از مدتی ممکن است امکان بروزرسانی یا افزودن محتوای جدید به یک صفحه وجود نداشته باشد، در این شرایط میتوانید مطلب جدیدی در همین موضوع نوشته و صفحه قبلی رابا کد 301 به آن ریدایرکت کنید. در نظر داشته باشید که این کار معمولا برای سایت هایی که در زمینه دانلود فعال هستند و نسخه های جدیدی از نرم افزارهای قبلی را معرفی میکنند بسیار مناسب است.


محتوای تازه و مستمر در  طراحی سایت
اگر شما عبارتی را میشناسید که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشان میدهد و برای زمینه کاری شما با اهمیت است، میتوانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود ایجاد کرده و بصورت مستمر اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بروزرسانی کنید.

بعنوان مثال برای یک سایت آموزش زبان انگلیسی ایجاد یک صفحه با نام “اصطلاحات انگلیسی” و افزودن مطالب مستمر به آن میتواند بسیار موثر باشد. در واقع این روش تنها دلیل موفقیت بسیاری از وبلاگ ها می باشد. اگر دقت کرده باشید در چند ماه اخیر آدرس یک وبلاگ در صفحه اول گوگل بندرت به چشم میخورد مگر آنکه بطور مشخص و تخصصی در یک زمینه خاص فعال باشد.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

بعد از  طراحی سایت  با استفاده از نکات سئو باید محتوایی تولید بشود که کاربر را در وبسایت ماندگار کند . در این میان اصطلاحی به نام bounce rate وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم . در ادامه با  طراحی سایت  همراه باشید.

بعد از  طراحی سایت  ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. ضریب بازگشت Bounce Rate به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است.


تعیین موفقیت یک سایت برای جذب بازدیدکننده معمولا براساس تعداد بازدیدکننده یکتا در روز سنجیده میشود. در مراحل ابتدایی شروع به کار و در چند ماه نخست استناد به این آمار میتواند تا حدی میزان نفوذ شما در اینترنت و عملکرد بخش بازاریابی را مورد ارزیابی قرار دهد، ولی در ادامه کار حفظ کاربرانی که به سایت شما وارد میشوند و تبدیل آنها به مشتری نهایی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
بررسی ضریب بازگشت Bounce Rate سایت به شما نشان میدهد که کاربران تا چه حد با محیط سایت ارتباط برقرار کرده و تشویق به بازدید صفحات بیشتر میشوند.


در عمل ضریب بازگشت بعنوان یک فاکتور منفی شناخته میشود و بالا بودن آن نشانگر ضعف شما در نحوه ارائه مطالب است. مهمترین فاکتور برای سنجش موفقیت یک وبسایت تعداد کاربران ثابت آن است؛ یعنی افرادی که هرچند وقت یکبار به آن سر میزنند و بروزرسانی مطالب شما را پیگیری میکنند.


اگر سایت شما دارای محتوایی است که اکثر افراد تنها یکبار به آن وارد میشوند، بررسی ضریب بازگشت یا Bounce Rate میتواند معیار مناسبی برای موفقیت شما باشد. افزایش تعداد بازدیدکنندگان روزانه اگر با افزایش ضریب بازگشت نیز همراه باشد در درازمدت نتیجه مثبتی برای شما در پی نخواهد داشت.
ضریب بازگشت (Bounce Rate) زیاد نشانگر عدم رضایت کاربران از محیط سایت است

تحلیل ضریب بازگشت(Bounce Rate) سایت بعد از  طراحی سایت 

با توجه به حجم اطلاعاتی که سیستم های آمارگیر قوی در اختیار مدیران سایت ها میگذارند، عدم بررسی و تحلیل دقیق آنها میتواند موجب سردرگمی و اشتباه برای تصمیم های آینده گردد. برای تحلیل ضریب بازگشت سایت و تصمیم گیری درست در مورد مناسب یا نامناسب بودن آن باید بازدیدکنندگان را براساس نحوه ورود به سایت دسته بندی کرده و هر یک را جداگانه تحلیل کنیم.

 ارجاع دهنده های کم ارزش

سایت هایی که به جمع آوری فله ای اطلاعات از اینترنت پرداخته و بدون نظارت بر محتوا آن را در اختیار کاربران قرار میدهند به عنوان ارجاع دهنده های نامناسب شناخته میشوند. افرادی که از این طریق به سایت شما وارد میشوند خیلی سریع آن را ترک میکنند، زیرا عموما انتظار ورود به سایت جدیدی را نداشته اند و یا بدنبال مطلب دیگری بوده و به سایت شما راهنمایی شده اند. در میان سایت های ایرانی لینک پد میتواند نمونه مناسبی باشد.
لینک مستقیم به سایت

این گونه لینک ها معمولا با یک پیام مشوق همراه هستند مانند “پیشنهاد میکنیم از این سایت بازدید کنید” یا “برای حمایت از ما از سایت زیر دیدن کنید” افرادی که از این طریق به سایت شما وارد میشوند به هدف مشخص نیامده و انتظار زیادی از محتوای شما نخواهد داشت. این افراد کمی اشتیاق دارند ولی نباید انتظار ضریب بازگشت مناسبی از آنها داشته باشید.


 Bounce Rate ورودی از موتورهای جستجو بعد از  طراحی سایت 

افرادی که از طریق موتور جستجو و با عبارت مشخصی به سایت شما وارد میشوند بطور حتم بدنبال موضوع خاصی بوده و به مطالب شما علاقه مند شده اند. اگر ضریب بازگشت برای این افراد در سایت شما عدد بالایی باشد، یعنی بیش از ۵۰٪ آنها بدون بازدید هیچ صفحه دیگر از سایت شما خارج شوند، شما با مشکلی اساسی مواجه هستید و باید در محیط و مطالب سایت خود بازنگری عمیقی داشته باشید. توجه به دو نکته زیر بسیار مهم خواهد بود:

گاهی اوقات گوگل برای کلمات کلیدی خاصی که به زمینه کاری شما مربوط نیست و یا برای آن برنامه ریزی خاصی انجام نداده اید جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی خود به سایت شما میدهد. این عبارات و کلمات را به درستی شناسایی کرده و از جامعه آماری خود خارج کنید.
بررسی ضریب بازگشت سایت با توجه به ورودی گوگل نیازمند یک آمارگیر قوی و دقیق است، چیزی که خود گوگل در قالب سرویس گوگل آنالیتیکز ارائه کرده و متاسفانه برای ایران تحریم شده است. البته با استفاده از پروکسی های تغییر آی پی می توانید از این سرویس استفاده نمایید. سرویس گوگل آنالیتیکز اطلاعات جامعی را درباره ی سایتتان در اختیار شما قرار داده که می توانید از آن برای تدوین استراتژی انتخاب کلمات کلیدی و سئو خود استفاده کنید.

کاربران ثابت سایت

افرادی که مرتب به سایت شما سر میزنند و مطالب آن را دنبال میکنند کاربران ثابت یا مشتریان پروپا قرص شما هستند. از یک طرف شما انتظار بازدید از تعداد صفحات زیادی را از آنها دارید، ولی از طرف دیگر با توجه به مراجعه زیاد ممکن است مطلب جدیدی در سایت پیدا نکنند و بلافاصله آن را ترک کنند. بطور مثال افرادی که با خبرنامه از ارائه مطالب جدید سایت آگاه میشوند به سرعت از سایت شما بازدید میکنند ولی احتمال آنکه به صفحات دیگر سایت نیز بروند کم است، زیرا همه مطالب را بروز مطالعه کرده اند.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

در مقالات متعددی از سارین وب به این نکته اشاره کردیم که بعد از  طراحی سایت مهمترین عامل برای یک کسب وکار بعد از  طراحی سایت ، توجه به سئو و البته صفحه اول است . دراین مقاله به اهمیت صفحه اول گوگل برای هر کسب وکاری می پردازیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

هر روز میلیون‌ها جستجو در موتورهای جستجو توسط کاربران انجام می‌گیرد که بیش از ۷۰٪ آن در گوگل انجام می‌گیرد. موتورهای جستجوی یاهو و بینگ هرکدام به ترتیب ۷.۰۷ و ۹.۲۶ درصد از این بازار سهم دارند. در نتیجه حضور در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.
آمارها حاکی از آن است که ۹۰ درصد کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند و هیچ گاه به صفحات بعدی وارد نمی‌شوند. در واقع عدم

برای کسب موفقیت، حضور در صفحه اول گوگل و بطور خاص سه نتیجه اول آن ضروری است. بررسی آمارها توسط Optify نشان داده است که 36.4 درصد از کاربران بر روی اولین پیشنهاد گوگل کلیک می‌کنند و این مقدار برای رتبه دوم و سوم به 12.5 درصد و 9.5 درصد کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر سهم جذب بازدیدکننده برای رتبه اول در صفحه اول گوگل به اندازه مجموع ورودی رتبه‌های دوم تا پنجم است.

چگونه بعد از طراحی سایت صفحه اول گوگل را تصاحب کنیم ؟

در آفریقا یک شیر برای زنده ماندن می‌داند که هر روز باید از کندترین آهو سریعتر بدود. دسترسی به اولین رتبه برای یک سایت جدید سخت و غیرممکن بنظر می‌رسد ولی شما باید در ابتدا هدف خود را حضور در صفحه اول گوگل قرار دهید و پس از دستیابی به آن یک به یک رقبا را پشت سر بگذارید تا به پیشنهاد اول گوگل تبدیل شوید، همچون شیری که هر روز برای زنده ماندن کندترین آهو را شکار می‌کند.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به سایت شما توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل است. شما با نوشتن توضیحات مناسب و مربوط به مطلب می‌توانید بازدیدکننده بیشتری به سایت خود جذب کنید. به این طریق ممکن است شما در صفحه اول گوگل رتبه سوم را داشته باشید ولی بازدیدتان از رتبه دوم هم بیشتر باشد.

امروزه گوگل بعد از طراحی سایت اهمیت زیادی برای فاکتورهای کیفی در رتبه بندی سایت‌ها قائل می‌شود. به طور کلی گوگل به دنبال ارائه بهترین تجربه کاربری (UX) به کاربرانش اس

هرچقدر سایتی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود عنوان و توضیحات جذابی داشته باشد، نرخ کلیک آن و در نهایت رتبه‌اش نیز در گوگل ارتقا خواهد یافت. برای اینکه بدانید گوگل صفحه شما را به چه شکلی در نتایج نشان می‌دهد می‌توانید از شبیه ساز ارائه شده توسط خود گوگل استفاده کنید. (کلیک کنید richsnippets)


چطور در صفحه اول گوگل بعد از طراحی سایت بمانیم؟

پس از کسب جایگاه مناسب و حضور در صفحه اول گوگل کار شما تمام نمیشود. شما باید همچنان برای حفظ این جایگاه تلاش کنید. برای دست یابی به این مهم فعالیت های زیر ضروری است:

- چند وقت یک بار مطالب خود را به روز کنید و اطلاعات تکمیلی به کاربران ارائه دهید.
- جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را با اعداد میانگین نمودار بالا مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک ها پایین است عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.
- برای مطالب خود لینک سازی کنید و در صفحات و سایت های مرتبط آن را معرفی کنید.
- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.

به محض اینکه به صفحه اول گوگل میرسید رقابت اصلی شما آغاز میشود. رقبا را یک به یک بررسی کنید و تلاش کنید که جایگاه آنها را بگیرید.


تغییرات جدید در صفحه اول گوگل و تاثیر آن بر سئو
به صورت مدام گوگل در حال افزودن امکانات جدید و ایجاد تغییراتی در نحوه نمایش نتایج جستجو است. هریک از این تغییرات در صفحه اول گوگل میتواند موجب افزایش یا کاهش بازدیدکننده های شما شود. بطور مثال زمانیکه عبارتی در گوگل جستجو میشود و باکس نمایش نقشه در کنار نتایج ظاهر میشود به طور حتم درصدی از کاربران پاسخ خود را از طریق این باکس دریافت میکنند و ممکن است دیگر نیازی به انتخاب یکی از سایت های موجود در صفحه نباشند.

به تازگی گوگل تغییراتی در نحوه نمایش نتایج و تعداد کاراکترهای توضیحات هر سایت ایجاد کرده است. قبلا برای هر نتیجه در گوگل حداکثر ۱۷۰ کاراکتر نمایش داده میشد در حالیکه این تعداد به ۳۲۰ کاراکتر افزایش یافته است. این افزایش موجب شده که صفحه اول گوگل طولانی تر شده و برای رسیدن به نتایج پایین تر نیاز به اسکرول بیشتری باشد. این اتفاق میتواند تاثیر منفی بر میزان بازدیدکننده رتبه های پایین تر داشته و در مقابل رتبه های ۱ تا ۴ را بیشتر در دیدرس کاربر قرار دهد.


هدف نهایی گوگل آن است که پاسخ کاربران را در سریعترین زمان ممکن بدهد و شاید در نظر داشته باشد با تقویت الگوریتم های خود به نقطه ای برسد که برای هر جستجو تنها ۵ نتیجه اصلی به کاربر نمایش دهد. در صورتیکه این اتفاق اجرایی شود به طور حتم تغییراتی اساسی در سئو و استراتژی های آن ایجاد خواهد شد.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی
  • ۰
  • ۰

در  طراحی سایت مجدد برخی از وبسایت ها این نکته وجود دارد که باید بدانیم  طراحی سایت مجدد واجب تر است یا سئو سایت قدیمی ؟ در این مقاله قصد داریم تا به همین موضوع بپردازیم .در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

استراتژی و اصول  سئو  برای سایتهای قدیمی که صفحات ایندکس شده زیادی در گوگل دارند کاملا متفاوت از مراحل سئو برای یک سایت نوپا و جدید است. با توجه به این موضوع اگر شما صاحب سایتی هستید که از وضعیت سئو آن ناراضی هستید، در قدم اول بین دوراهی سئو سایت فعلی و یا طراحی یک سایت جدید با رعایت اصول بهینه سازی قرار خواهید گرفت.
با توجه به سن دامنه، اعتبار دامنه و داشتن بک لینک از سایتهای دیگر، زمان لازم برای دستیابی به سئو مناسب برای سایتهای قدیمی تر تا حد زیادی کاهش می یابد. زیرا برای سایت جدید نزدیک به یک سال زمان جهت کسب بک لینک مناسب و افزایش اعتبار دامنه لازم است و بسیاری از مشتریان تا این حد صبر نخواهند داشت. همین امر موجب میشود که بعضی از متخصصین سایتهای جدید را نپذیرند مانند Jim Boykin – We Build Pages

برای سئو سایت قدیم یک شرکت باید آنالیز و گزارش کاملی از وضعیت کنونی و نقاط ضعف و قوت آن مانند رتبه الکسای کنونی سایت، رنک گوگل، شبکه لینک دهی داخلی، نقشه سایت، نحوه آدرس دهی صفحات و… تهیه کنید. تمامی صفحات باید با دقت و وسواس خاصی بررسی شده و آنهایی که تاثیر مثبتی ندارند حذف شوند.

سئو یک سایت قدیمی نیازمند ظرافت و دقت بالایی است

برخی از سایتها بخوبی طراحی و کدنویسی شده اند و با چند تغییر کوچک و تعیین استراتژی اصولی برای سئو پیشرفت چشمگیری خواهند داشت، ولی بعضی دیگر نیازمند تغییرات اساسی هستند که ممکن است موجب حذف تمامی صفحات ایندکس شده توسط گوگل گردد. در بعضی موارد تعداد صفحات و مطالب سایت بقدری زیاد است که متخصص سئو شما تنها استراتژی خود را برروی مطالب جدید متمرکز کرده و از سئو مطالب قدیمی چشم پوشی میکند.

مدیریت و پشتیبانی وبسایت در بسیاری از شرکتها و موسسات توسط شرکت یا افراد دیگری انجام میگیرد که عموما از ارائه اطلاعات و همکاری با افراد جدید خودداری میکنند، ارتباط میان شما و متخصص سئو به تنهایی نمیتواند راه گشای بهبود وضعیت سایت باشد، در نتیجه تلاش کنید تا شرایط مطلوب برای دسترسی و تسلط کامل متخصص بر مدیریت سایت را مهیا کنید و یا ارتباط مستقیم و دوستانه ای بین او و طراح سایت برقرار نمایید.
طراحی سایت جدید و سئو همزمان

در صورتیکه طراحی و بهینه سازی سایت هر دو به یک نفر سپرده شوند، رعایت اصول سئو به مراتب راحتتر خواهد بود ولی این امر نیازمند توانایی یک شرکت و یا فرد در هر دو زمینه است.

همزمان با طراحی سایت موارد لازم برای انجام سئو سایت در آن قرار داده میشود و با انتشار هر مطلبی در سایت بهینه سازی آن نیز انجام میگیرد، همچنین شما زمان لازم برای آزمون و خطا در استراتژی های مختلف و تاثیر آنها بر بهینه سازی سایت خود را خواهید داشت. در این روش هزینه ای که برای یک اشتباه یا ریسک میپردازید به مراتب کمتر است.

مدیریت لینکهای ورودی به سایت را در اختیار داشته و از کیفیت آنها اطمینان خواهید داشت، زیرا هر لینک به سایت خود را با مشاوره متخصص سئو کسب خواهید کرد. لینک سازی بین صفحات داخلی سایت و انتشار بروز مطالب در شبکه های اجتماعی همگی در گسترش مخاطبین شما و بهبود وضعیت کلی سئو تاثیرگذارند.

برای دریافت گزارش و پیگیری میزان پیشرفت تنها به یک نفر مراجعه میکنید و کلیه مسئولیتها بر عهده او خواهد بود از اینرو ارزیابی عملکرد متخصص سئو برای شما بسیار آسان میشود.

در نظر داشته باشید که سئو سایت جدید نیازمند صرف زمان زیادی بوده و همکاری شما با متخصص میتواند بر سرعت این پروسه بیافزاید. قبل از تصمیم گیری بین یکی از این دو گزینه با چند کارشناس سئو مشورت کنید و مزایا و معایب کار را متناسب با شرایط خود بسنجید.

منبع: طراحی سایت

  • مریم مرادی